Ahold má nižší zisk, zákazníci šetří a kupují levnější zboží

14.11.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Amsterodam 14. listopadu (ČTK) - Provozní zisk nizozemského řetězce Ahold ve třetím čtvrtletí klesl o 14 procent na 248 milionů eur (6,7 miliardy Kč). Oznámila to dnes firma, která v České republice provozuje síť obchodů Albert. Zákazníci Aholdu se ve snaze ušetřit zaměřili na nákupy levnějšího zboží, což se projevilo zejména na tržbách v Nizozemsku. Společnost nicméně upozornila, že její aktivity v České republice dosáhly růstu, a to díky úspěšné marketingové kampani a pokračující snaze o optimalizaci sortimentu.

"V Nizozemsku se slabá spotřebitelská důvěra odrazila v dalším zpomalování růstu trhu," uvedl generální ředitel Dick Boer. Předpověděl, že spotřebitelské výdaje zůstanou pod tlakem i ve čtvrtém čtvrtletí, a to zejména právě v Nizozemsku.

Ahold dnes také oznámil, že odchází ze Slovenska. Firma se podle agentury Reuters dohodla, že své tamní aktivity prodá společnosti Condorum, která vlastní sítě obchodů Terno a Moja samoška. Detaily transakce nezveřejnila. Ahold na Slovensku provozuje 20 obchodů Hypernova, čtyři prodejny Albert a šest čerpacích stanic.

V České republice Ahold provozuje více než 280 supermarketů a hypermarketů Albert. Podle odhadu společnosti Incoma GfK byl český Ahold s podílem 9,7 procenta loni jedničkou na tuzemském trhu rychloobrátkového zboží.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK