Škoda Auto v říjnu prodala 83.800 vozů, o 7,5 pct více než loni

14.11.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Mladá Boleslav 14. listopadu (ČTK)- Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala v říjnu zákazníkům 83.800 vozů, což je meziročně o 7,5 procenta více. V Evropě Škoda zvýšila prodej o 13,7 procenta na 55.700 prodaných vozů, na největším trhu značky, v Číně, klesly prodeje meziročně o šest procent na 21.500 prodaných aut. Automobilka to dnes uvedla v tiskové zprávě.

Říjnové výsledky automobilky jsou v množství prodaných aut novým říjnovým rekordem značky. "Celosvětový nárůst opět potvrdil sílu značky a atraktivitu naší mladé modelové palety. Nové a přepracované modely se dočkaly velice pozitivního přijetí. Nová Octavia je u zákazníků velice oblíbená a překonává naše očekávání," uvedl Werner Eichhorn ze Škody Auto.

V západní Evropě zaznamenala Škoda v říjnu nárůst o 17,3 procenta na 32.400 vozů. V Německu, na druhém nejsilnějším trhu Škody, prodeje v říjnu vzrostly o 23,5 procenta na více než 12.100 vozů.

Ve východní Evropě klesly prodeje o 1,7 procenta na 11.400 aut. V Rusku, třetím největším trhu značky, dodala česká automobilka zákazníkům 7100 vozů, což je o 14,5 procenta méně než v říjnu loňského roku.

Ve střední Evropě vzrostly dodávky zákazníkům o 21,6 procenta na téměř 12.000 vozů. "Zákazníkům v České republice bylo dodáno 5700 vozů, což představuje nárůst o 8,2 procenta. Tržní podíl značky Škoda v České republice činí po deseti měsících 35,8 procent, v samotném měsíci říjnu to bylo téměř 37,3 procent," uvedla automobilka. Na největším trhu Škody, v Číně, automobilka prodala 21.500 vozů, což představuje meziroční pokles šest procent.

Nejprodávanějšími modely značky byly v říjnu Škoda Octavia, Fabia a Superb. Největší nárůst prodeje oproti loňskému roku zaznamenala Škoda Rapid, které se prodeje meziročně zvýšily o 426 procent na 12.000 prodaných vozů. Škoda prodává Rapid v provedení sedan a nově také Rapid Spaceback jako hatchback.

Škoda Auto letos představila osm nových nebo přepracovaných modelů. Podle informací ČTK by příští rok, pravděpodobně na autosalonu v Ženevě, měla firma představit koncept většího sportovního užitkového vozidla (SUV). Podle Škody je toto auto vyvíjeno také pro lidi, kteří chtějí být vidět a upoutat pozornost. Pro pěti- nebo sedmimístný vůz se spekuluje o názvu Snowman.

Škoda v roce 2012 dosáhla obratu 262,6 miliardy korun. Na celkovém exportu České republiky se podílí 7,3 procenta. Loni činil provozní zisk automobilky 449 milionů eur (11,5 miliardy Kč).

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK