Reuters: EK schválí fúzi reklamních firem Omnicom a Publicis

17.12.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Brusel 17. prosince (ČTK) - Evropská komise schválí plánované spojení americké reklamní skupiny Omnicom a jejího francouzského konkurenta Publicis. Agentuře Reuters to dnes řekly zdroje obeznámené se situací. Objem transakce dosahuje 35 miliard dolarů (přes 700 miliard Kč) a fúzí má vzniknout největší reklamní skupina světa.

Poskytnutí souhlasu komise podle zdrojů nebude spojeno s žádnými podmínkami. Komise již dříve uvedla, že o fúzi rozhodne do 9. ledna. Spojení firem již odsouhlasili regulátoři ve Spojených státech a několika dalších zemích, kde firmy působí.

Omnicom a Publicis plán fúze oznámily koncem července. Spojení jim má pomoci v boji s internetovou konkurencí. K zákazníkům Omnicomu patří například PepsiCo, Apple a Microsoft, zatímco součástí klientely Publicisu jsou mimo jiné firmy Coca-Cola a Google.

Podle údajů společnosti RECMA, která se specializuje na analýzu reklamního prostředí, vznikne spojením obou podniků také největší reklamní uskupení na českém trhu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK