Bohemia Sekt prodal loni 24 milionů lahví, meziročně mírně více

06.01.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Starý Plzenec (Plzeňsko) 6. ledna (ČTK) - Skupina Bohemia Sekt loni prodala téměř 24 milionů lahví vín, sektů a lihovin, meziročně o 0,4 procenta více. Největší vinařský podnik loni utržil 1,5 miliardy korun, meziročně o pět procent více, řekl ČTK ředitel Ondřej Beránek.

 

Sektů, šumivých nápojů a perlivých vín prodala skupina téměř 12 milionů lahví, což představovalo jednoprocentní nárůst oproti předloňskému roku. Šumivá vína, tedy sekty, z toho tvořily více než 9,5 milionů lahví; vzrostly meziročně o jedno procento.

Tichých vín prodal Bohemia Sekt také 9,5 milionu lahví, o dvě procenta oproti roku 2012. Největší nárůst, 23 procent, zaznamenala značka Habánské sklepy, která je "skokanem roku" už počtvrté za sebou. Těchto vín firma prodala přes 4,1 milionu lahví. Zbytek představuje hlavně další silná značka Víno Mikulov doplňovaná Chateau Bzenec a Vinařstvím Pavlov. Také Víno Mikulov šlo po několika letech nahoru v řádu desítek procent. Podle Beránka je to hlavně díky novému designu výrobků, mediální komunikaci, ale také "kvalitní obchodní práci".

"Struktura se pro nás vyvíjela pozitivně. Prodali jsme opět více dražších vín," uvedl Beránek. V nejlevnějších kategoriích, jimž se firma dlouhodobě nechce věnovat, zaznamenala 40procentní pokles.

Přímý export do 20 zemí meziročně klesl. Jeho podíl na celkových prodejích se meziročně snížil o 1,5 procentního bodu na 6,5 procenta. Nejsilnější je skupina na Slovensku, kde ale loni zaznamenala mírný pokles u produktů Vína Mikulov řady "Motýl", ale zároveň enormní zájem o Habánské sklepy v objemech, které nemohla uspokojit kvůli nedostatku suroviny, tedy moravského vína. Na druhém silném trhu v Belgii, kam směřovaly prémiové sekty, držela skupina stejné objemy.

Více než polovina investic, které se dlouhodobě pohybují kolem 40 milionů korun ročně, směřovalo loni do výsadby vinic a nákupů nových pozemků. Bohemia Sekt chce do roku 2020 rozšířit plochy svých vinic ze 400 nejméně na 600 hektarů. Skupina do této oblasti bude investovat přes 100 milionů Kč. Firma také loni koupila stroj na samolepicí etikety, který už využila u nového designu Vína Mikulov. "Zvýšená kvalita etiket byla jedním z faktorů loňského úspěchu značky," řekl Beránek. Dále firma rozšířila zpracovací kapacitu ve Vinařství Pavlov. Umožní to zvýšit objem i kvalitu výroby prémiových tichých vín, dodal.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK