Výdaje na internetovou reklamu letos stoupnou na 16,5 miliardy

17.03.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 17. března (ČTK) - Výdaje na internetovou reklamu letos vzrostou o 13 procent na 16,5 miliardy korun. Loni internetová inzerce rostla desetiprocentním tempem. Uvedli to zástupci Sdružení pro internetový rozvoj na dnešní tiskové konferenci.

Loni se internetová reklama s výkonem 14,6 miliardy Kč v porovnání s ostatními mediatypy umístila na třetím místě za televizní reklamou s výnosem 31,2 miliardy a tiskem, který inkasoval 17,5 miliardy korun. Podíl internetové inzerce na celkových reklamních výdajích v loňském roce byl 20 procent.

Největší část reklamních příjmů na internetu generuje bannerová inzerce, která loni přinesla 7,1 miliardy Kč, následuje reklama ve vyhledávání s 3,4 miliardy a reklama v obsahových sítích s 1,6 miliardy Kč.

V únoru internetová bannerová reklama proti předchozímu měsíci stoupla o téměř 18 procent na 410 milionů korun v ceníkové hodnotě. Největším zadavatelem byl internetový prodejce Czc.cz, dále obchod Alza a operátor Vodafone. Největší příjem od inzerentů měl Seznam.cz následovaný Mafrou a vydavatelstvím Economia.

jsa ktp

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK