Na D1 mezi Jihlavou a V. Jeníkovem se jezdí jen na půlce dálnice

28.03.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Jihlava 28. března (ČTK) - Dopravu na dálnici D1 na Vysočině dnes policisté krátce před 16:00 na kilometru 113,5 u Jihlavy ve směru na Prahu převedli do protisměrného jízdního pásu. Vozidla tam kvůli rekonstrukci dálnice jezdí obousměrně ve dvou zúžených jízdních pruzích. Zpět do pravého jízdního pásu se vracejí na 104. kilometru u Větrného Jeníkova. V úseku je rychlost omezena na 80 kilometrů v hodině. Uzavřen je exit na 112. kilometru u Jihlavy. V místě se netvoří kolony, víkendový provoz je minimální. ČTK to řekla krajská policejní mluvčí Dana Čírtková.

Jízdní pruhy v úseku, kde je doprava vedena obousměrně po jedné polovině dálnice, jsou zúžené na 2,5 a 3,15 metru. \"To může přinášet komplikace, v zúžených pruzích může snadno nastat kolize. Řidiči musejí věnovat jízdě zvýšenou opatrnost,\" řekla mluvčí.

Pokud se v úseku s obousměrnou dopravou stane lehčí dopravní nehoda bez zranění a vozidla zůstanou pojízdná, zadokumentují policisté nehodu na nejbližším sjezdu z dálnice, nebo na parkovišti u dálnice. \"Při vážnější nehodě se zraněním, nebo když vozidla budou nepojízdná, policisté provoz na dálnici zastaví a řidiči budou muset čekat v koloně, než bude doprava obnovena,\" dodala mluvčí.

Na dálnici D1 byly po zimní přestávce obnoveny práce na opravách úseku mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou 19. března rozmisťováním provizorního dopravního značení. Zhotovitelem opravy v tomto úseku v délce 8,5 kilometru je sdružení CPI pod vedení společnosti COLAS CZ. Řidiči by měli obousměrně v jednom jízdním pásu jezdit do 29. července. Po stejnou dobu bude také uzavřen exit 112 u Jihlavy.

Na devítikilometrovém úseku dálnice mezi Lhotkou a Velkou Bíteší na Žďársku pokračují práce na opravách už od 5. března. Opravy provádí sdružení firem OHL ŽS a Alpine Bau CZ.

Na území Vysočiny začaly opravy prvních dvou dálničních úseků na jaře 2013, na obou místech však nabraly zpoždění. Podle původních předpokladů Ředitelství silnici a dálnic měly být dokončeny vloni. Nový cementobetonový kryt je ale v obou těchto úsecích položen zatím jen v jednom jízdním pásu, a to směrem na Brno.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by měla stát asi 14 miliard korun.

Jaroslav Buček dr

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK