ČTÚ: Operátoři nebudou moci jednostranně měnit zákazníkům smlouvy

16.04.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 16. dubna (ČTK) - Telekomunikační firmy, včetně mobilních operátorů, nebudou moci jednostranně měnit podmínky v zákaznických smlouvách, jak to činí v současné době. Současná praxe neodpovídá požadavkům nového občanského zákoníku. ČTK to dnes oznámil Český telekomunikační úřad. Operátoři vyjádření úřadu nechtějí komentovat.

Podle úřadu mohou operátoři ve smlouvách jednostranně měnit jen ta ustanovení, na kterých se před tím se zákazníkem smluvně dohodli. To prý v současnosti žádný nesplňuje. \"ČTÚ analýzou 12 operátorů s největším počtem klientů zjistil, že žádný z nich tomuto požadavku zcela nedostál a rozsah možných změn nemá buď vůbec, nebo dostatečně určitě ve smlouvě dopředu ujednán,\" řekl ČTK mluvčí úřadu Martin Drtina.

Dosavadní praxe operátorů řídících se pouze zákonem o elektronických komunikacích byla, že mohli podmínky měnit, pokud to klientovi oznámili s předstihem jednoho měsíce. Při zhoršení podmínek jej pak museli upozornit na možnost předčasného odstoupení od smlouvy na dobu určitou bez sankce.

Pokud by se operátoři dál řídili současnými smlouvami, nebyly by podle úřadu jednostranně provedené změny platné. ČTÚ všechny operátory vyzval, aby si ve vlastním zájmu své smluvní podmínky uvedli do souladu s novým občanským zákoníkem a přesně vymezili, kterou část smluvních podmínek lze jednostranně měnit, nastane-li pro to konkrétní důvod.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK