Mezi Veselím n. L. a Soběslaví přibyla na železnici druhá kolej

14.09.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Soběslav (Táborsko) 14. září (ČTK) - Na dalším železničním úseku mezi Prahou a Českými Budějovicemi přibyla druhá kolej. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes v železniční stanici Soběslav ukončila modernizaci další části 4. tranzitního železničního koridoru z Prahy, konkrétně úseku Veselí nad Lužnicí - Soběslav. Stála 1,3 miliardy korun. Cestujícím poskytne zejména zkrácení jízdních dob a také pohodlnější a bezpečnější cestování. ČTK to řekl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

\"Mezi nejdůležitější přínosy projektu patří přidání druhé koleje a především pak navýšení traťové rychlosti až na 160 kilometrů v hodině. Obyvatelé Soběslavi se díky modernizaci dočkali kompletní rekonstrukce nádraží,\" uvedl Surý. Stavbaři pro ně vybudovali jedno ostrovní a jedno vnější nástupiště u výpravní budovy, dále podchod se schodišti a výtahy a novou technologickou budovu.

\"Na jihočeském koridoru probíhalo od července loňského roku několik modernizací a kvůli rozsáhlým stavebním úpravám se cestující museli smířit s řadou výluk na trati. Výsledek ale stojí za to. Zatímco nyní trvá cesta vlakem z Prahy do Českých Budějovic zhruba dvě a půl hodiny, v budoucnu se zkrátí na 90 minut,\" dodal ředitel.

Součástí výstavby na 6,5 kilometru dlouhé trati mezi Veselím a Soběslaví bylo také posílení bezpečnostních prvků. Železniční přejezdy byly zrušeny nebo nahrazeny mimoúrovňovým křížením. Výjimku tvoří přejezd u zastávky Řípec-Dráchov, který zůstane po dokončení stavby dočasně zachován. Stavební práce zahrnovaly také modernizaci zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, dispečerské řídicí techniky a trakčního vedení.

Celkové náklady stavby činí 1.253,063.156 Kč bez DPH. Investorem je SŽDC. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava schválen ke spolufinancování Evropskou unií, kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 617,662.760 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Generálním projektantem stavby byl Metroprojekt Praha a.s., zhotovitelem Eurovia CS, a.s. a GJW Praha spol. s.r.o. Stavba mezi 56. a 62. kilometrem začala loni v únoru.

Z rozestavěných úseků na jihočeské větvi IV. koridoru z Děčína přes Prahu a České Budějovice na státní hranici s Rakouskem v Horním Dvořišti zbývá podle mluvčího SŽDC Pavla Tesaře dokončit dvě rozestavěné akce, a to mezi Veselím nad Lužnicí a Horusicemi a Horusicemi a Ševětínem. Potom budou zbývat poslední tři úseky, mezi Nemanicemi a Ševětínem, Soběslaví a Doubím u Tábora a Sudoměřicemi a Voticemi.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK