Billa loni zvýšila v Česku zisk o 62 procent na 339 milionů korun

15.09.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 15. září (ČTK) - Supermarkety Billa loni zvýšily v Česku zisk o 62 procent na 339 milionů korun. Tržby společnosti stouply o dvě procenta na 21,4 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti. Supermarkety Billa patří společně s diskontními prodejnami Penny Market do německé obchodní skupiny REWE Group.

Na konci loňského roku Billa v Česku provozovala 199 prodejen, meziročně jich sedm ubylo. Společnost v Česku zaměstnává 5657 lidí, meziročně o 100 víc.

Podle studie GfK Supermarket, Diskont & Hypermarket 2015 se mezi českými domácnostmi letos zvýšila obliba hypermarketů, jako své hlavní nákupní místo potravin a základního nepotravinářského zboží je uvádí 47 procent domácností. Je to nejvíc od vstupu hypermarketů na tuzemský maloobchodní trh. Loni hypermarkety preferovalo 43 procent rodin, v roce 2000 necelá čtvrtina.

Naopak mírně klesla obliba diskontních řetězců, které jsou nyní hlavním nákupním místem pro 23 procent domácností. Supermarkety si meziročně drží 17procentní podíl. Obliba menších prodejen klesla meziročně z 15 na 12 procent.

Supermarkety a hypermarkety dohromady představují 81 procent celkového obratu sítě potravin a obchodů se smíšeným zbožím. Zbývajících 19 procent připadá na tradiční obchody s plochou do 400 metrů čtverečních. Počet supermarketů se za posledních 15 let zvýšil z 900 na 1349, hypermarketů přibylo z 68 na 314.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK