Prestižní hodnocení českého maloobchodu GE Money Multiservis Obchodník roku 2005 startuje

08.06.2005 | , GE Money Multiservis
Tiskové zprávy


Prestižní ocenění pro nejlepší obchodníky - GE Money Multiservis Obchodník roku 2005 - vstupuje do již třetího ročníku. Od svého vzniku se stalo respektovaným hodnocením kvality služeb jak ze strany obchodníků a odborníků, tak širší veřejnosti.

Letošní ročník přitom přináší i velkou novinku - zatímco v předchozích dvou ročnících vítěze v oborových kategoriích i absolutního vítěze celého ocenění volila odborná porota, letos ji nahradí expertní výzkum společnosti INCOMA Research. Zapojení výzkumné agentury přinese další růst renomé ocenění.

Ocenění GE Money Multiservis Obchodník roku získalo od svého založení v roce 2003 velkou publicitu i známost mezi spotřebiteli. Díky faktu, že jej aktivně při své komunikaci k zákazníkům využívají samotní obchodníci, se stalo „barometrem“ kvality služeb v jednotlivých obchodních řetězcích.

Velkou novinkou ocenění GE Money Multiservis Obchodník roku 2005 je fakt, že vítězové v oborových kategoriích i absolutní vítěz již nebudou voleni odbornou porotou. V zájmu růstu a prestiže ocenění nahradí odbornou porotu nezávislý výzkum skutečných názorů spotřebitelů, který provede agentura INCOMA Research. Výzkum bude probíhat v srpnu a září 2005 a v jeho rámci bude dotázáno více než tisíc spotřebitelů z celé České republiky.

Kategorie zůstávají oproti loňskému ročníku nezměněny. Stejně jako vloni bude vyhlášen absolutní vítěz - Obchodník roku 2005 - a dále vítězové devíti oborových kategorií (Hypermarket roku 2005, Supermarket roku 2005, Prodejce nábytku roku 2005, Hobbymarket roku 2005, Prodejce drogistického zboží roku 2005, Prodejce elektrospotřebičů roku 2005, Prodejce textilu a oděvů roku 2005, Velkoobchod a Cash & Carry roku 2005, Internetový obchod roku 2005).

Vítěze poslední kategorie volí v otevřeném hlasování široká veřejnost. Ta může libovolné obchodníky známkovat jako ve škole od 1 do 5, přičemž jednička je nejlepší. Hlasování probíhá na internetových stránkách www.obchodnikroku.cz, nebo formou SMS odeslané na telefonní číslo 736 305 305, a to ve tvaru „Název obchodu mezera známka“ (tedy například „Obchod ABCD 1“). Hlasování veřejnosti probíhá od 1. června do 30. září 2005.

Zákazníci a jejich spokojenost stojí v centru zájmu obchodníků. Právě proto od samotného založení ocenění GE Money Multiservis Obchodník roku roste vliv názoru samotných spotřebitelů na výsledky ocenění,“ uvedl Jiří Pathy, předseda představenstva a generální ředitel GE Money Multiservis.

Důvodů, proč by se měla veřejnost hlasování zúčastnit, je několik - zájem doporučit dobrý obchod nebo naopak odradit od nákupů v tom špatném, a tak přispět ke zlepšení služeb tuzemských obchodníků,“ dodala Marie Lihánová, ředitelka divize Event Management společnosti Fincentrum Media.

Motivací pro spotřebitele jsou také hodnotné ceny, které mohou po odeslání známky libovolnému obchodníkovi získat: již v průběhu hlasování v období od června do konce září budou moci každý týden získat zajímavé týdenní ceny od partnerů ocenění a po skončení hlasování veřejnosti budou vylosování ze všech hlasujících tři výherci, kteří získají nákupní kartu s částkou 15 000 Kč.

Výsledky třetího ročníku ankety GE Money Multiservis Obchodník roku 2005 budou vyhlášeny na slavnostním večeru 11. října 2005 ve Slovanském domě v Praze. Slavnostního večera se tradičně účastní na čtyři stovky významných hostů z řad obchodníků, státní správy, akademické obce a médií.

Vyhlašovatelm je Fincentrum Media, přední analyticko-poradenská společnost v ČR. Generálním partnerem ocenění je stejně jako v předchozích dvou ročnících společnost GE Money Multiservis, vedoucí poskytovatel služeb splátkového prodeje v ČR.

Mediálními partnery ocenění jsou Nedělní svět, Strategie, Osobní finance, FinExpert.cz, BIZ, Moderní obchod, AkčníCeny.cz a Asociace pro elektronickou komerci. Ceny pro hlasující veřejnost věnovaly společnosti MasterCard Europe a Henkel ČR.

V loňském ročníku se vítězi jednotlivých kategorií stali: Tesco (Hypermarket roku 2004), Delvita (Supermarket roku 2004), IKEA (Prodejce nábytku roku 2004), OBI (Hobbymarket roku 2004), The Drogerie – droxi (Prodejce drogistického zboží roku 2004), Electro World (Prodejce elektrospotřebičů roku 2004), OP Prostějov Profashion (Prodejce textilu a oděvů roku 200), Makro Cash & Carry (Velkoobchod a Cash & Carry roku 2004) a www.bilezbozi.cz (Internetový obchod roku 2004). Absolutním vítězem ocenění a držitelem titulu Obchodník roku 2005 se stala společnost Tesco. V hlasování veřejnosti o nejoblíbenějšího ochodníka, jehož se účastnilo přes 32 tisíc spotřebitelů, zvítězila společnost Datart International, následovaná společnostmi Tesco, Makro Cash & Carry, IKEA ČR a Delvita.

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy