"Naše kontroly zjistily, že dochází k předražování nákupů hlavně v řetězci Ahold. Společnosti byl navržen a už je i potvrzen poslední postih, který je v maximální částce, kterou ČOI může uložit za porušení zákona na ochranu spotřebitele (milion korun)," řekl novinářům Pěkný. Vyjádření Aholdu ČTK zjišťuje.
Nejvyšší předražení, které ČOI zjistila, činilo u jednoho nákupu přes 700 korun. Časté případy předražení v prodejnách obchodního řetězce Ahold Pěkný přisoudil systémové chybě. "Pokud cena účtovaná na pokladně neodpovídá ceně, která je v regálu, tak tam je někde nějaká chyba, kterou musí řetězec odstranit," uvedl.
Pěkný připomněl, že za porušení zákona na ochranu spotřebitele může ČOI udělit pokutu milion korun a v případě opakovaných nedostatků až dva miliony korun. Ahold již dříve dostal za různé prohřešky pokutu několik stovek tisíc korun. "Uděláme další vyhodnocení (kontrol) a pokud nedojde ke zlepšení, tak uvažujeme o maximálním postihu při opakovaném porušení zákona," podotkl Pěkný.