Ochrana obchodních značek v Evropské unii zlevňuje

17.10.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


BRUSEL 17. října (zpravodaj ČTK) - Evropská komise rozhodla o snížení poplatků za ochranu obchodní značky u unijní agentury OHIM se sídlem ve španělském Alicante. Podniky působící na trhu Evropské unie tak podle komise ušetří ročně 37 až 40 milionů eur (1,1 až 1,2 miliardy Kč). "Je to dobrá zpráva pro podniky, které budou nyní moci získat ochranu obchodní značky v EU za velice přitažlivé ceny, zejména pokud ji získají elektronickou cestou," uvedl komisař pro vnitřní trh a služby Charlie McCreevy.

Konkrétně se snižuje poplatek při přihlášce obchodní značky Společenství (Community Trade Mark) z 975 eur na 900 eur (26.700 korun), poplatek za registraci značky z 1100 na 850 eur (25.230 korun) a za prodloužení registrace z 2500 na 1500 eur (44.530 korun). Firmám, které se na agenturu obrátí prostřednictvím internetu, bude poskytnuta zvláštní sleva 150 eur (4450 korun).

Komise předpokládá, že snížení poplatků přivítají zejména malé a střední podniky, pro něž jsou náklady na ochranu duševního vlastnictví a vymáhání práv v této oblasti často náročnou záležitostí. Snížení poplatků ještě před 1. listopadem umožní firmám, které podaly své přihlášky v roce 1996, aby požádaly o prodloužení registrace o dalších deset let již za nižší cenu.

Agentura na své internetové stránce uvádí, že do konce září obdržela z Česka celkem 604 žádostí o registraci obchodní značky, ze Slovenska 49; celkově počet žádostí přesáhl 450.000. Více než 284.000 značek zaregistrovala, včetně 173 českých a 11 slovenských.

Agenturu OHIM založila EU v roce 1994. Od té doby se na ni obrátilo více než 200.000 organizací z celého světa, aby získaly právní ochranu svých obchodních značek v rámci EU. Rozpočet OHIM je v plném rozsahu financován z poplatků placených podniky, agentura nedostává žádnou dotaci. Její rozpočet přitom musí být vyrovnaný, protože jde o neziskovou organizaci. Zvýšení produktivity agentury spolu s rostoucím počtem uživatelů se podle EK promítlo do možnosti sdílet plody vlastní výkonnosti s celou obchodní sférou.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK