Konkrétně se snižuje poplatek při přihlášce obchodní značky Společenství (Community Trade Mark) z 975 eur na 900 eur (26.700 korun), poplatek za registraci značky z 1100 na 850 eur (25.230 korun) a za prodloužení registrace z 2500 na 1500 eur (44.530 korun). Firmám, které se na agenturu obrátí prostřednictvím internetu, bude poskytnuta zvláštní sleva 150 eur (4450 korun).
Komise předpokládá, že snížení poplatků přivítají zejména malé a střední podniky, pro něž jsou náklady na ochranu duševního vlastnictví a vymáhání práv v této oblasti často náročnou záležitostí. Snížení poplatků ještě před 1. listopadem umožní firmám, které podaly své přihlášky v roce 1996, aby požádaly o prodloužení registrace o dalších deset let již za nižší cenu.
Agentura na své internetové stránce uvádí, že do konce září obdržela z Česka celkem 604 žádostí o registraci obchodní značky, ze Slovenska 49; celkově počet žádostí přesáhl 450.000. Více než 284.000 značek zaregistrovala, včetně 173 českých a 11 slovenských.
Agenturu OHIM založila EU v roce 1994. Od té doby se na ni obrátilo více než 200.000 organizací z celého světa, aby získaly právní ochranu svých obchodních značek v rámci EU. Rozpočet OHIM je v plném rozsahu financován z poplatků placených podniky, agentura nedostává žádnou dotaci. Její rozpočet přitom musí být vyrovnaný, protože jde o neziskovou organizaci. Zvýšení produktivity agentury spolu s rostoucím počtem uživatelů se podle EK promítlo do možnosti sdílet plody vlastní výkonnosti s celou obchodní sférou.