Otevření Teska na Skalce se změnilo v bitvu o levné fotoaparáty

02.11.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PRAHA 2. listopadu (ČTK) - V bitvu o zlevněné fotoaparáty se ráno změnilo otevření nového hypermarketu Tesco v Praze- Skalce. Stovky lidí totiž do nového hypermarketu přilákala vidina výhodného nákupu digitálního fotoaparátu Kodak, zlevněného z 8999 na 2499 korun, jehož zásoby však byly krátce po otevření vyprodány.

Tesco proto davům netrpělivých zákazníků nabídlo za stejnou cenu náhradní přístroj Umax, což se však mnoha lidem nelíbilo. Nával několika desítek zákazníků kolem pultu s fotoaparáty byl tak velký, že při prodeji museli asistovat policisté.

První lidé dnes před hypermarketem Tesco postávali již od časného rána a v osm hodin, kdy nový obchod poprvé otevřel své brány, bylo u hlavního vchodu několik stovek nedočkavých zákazníků. Většina z nich po otevření běžela právě k pultu se zlevněnými fotoaparáty Kodak. "Hned v osm hodin se do oddělení elektro nahrnulo obrovské množství zákazníků a převalili pult i s pokladnou. Měli jsme strach, aby se něco nestalo, a přivolali raději policii," řekla prodavačka nového hypermarketu.

Prodavači dokonce vylezli na pulty a snažili se hlasitými pokyny a máváním rukama přimět lidi, aby ustoupili o kousek dozadu. Prodej fotoaparátů však kvůli velké tlačenici stále vázl, protože jejich majitelé se nemohli dostat ven z davu. Přesto zásoba několika stovek zlevněných fotoaparátů Kodak ani ne během hodiny došla a prodavači v jednom okamžiku začali do nedočkavého houfu lidí házet náhradní fotografický přístroj Umax. Prodej nabral obrátky, až když několik policistů vytvořilo v davu uličku pro odcházející zákazníky.

"Přišel jsem kvůli Kodaku již v sedm ráno, bohužel se na mě nedostalo. Po více než hodině mačkání v davu jsem náhodou chytil přístroj Umax. Není to značkový fotoaparát a navíc má horší parametry než Kodak. Ještě zvažuji, zda se vyplatí si jej za tu cenu vůbec koupit," řekl muž, který si v ústraní prohlížel svůj "úlovek".

Společnost Tesco Stores ČR v inzertních letácích u některého zboží uváděla počet kusů, které bude dnes v novém hypermarketu Skalka k dispozici, u zlevněných fotoaparátů však tento údaj chyběl. O tyto výrobky byl přitom hned po otevření největší zájem. Vyjádření společnosti ČTK zjišťuje.

Vnést větší pořádek do výprodejů a slev by měla novela zákona o regulaci reklamy, kterou již schválila sněmovna a nyní ji posoudí Senát a prezident. Podle novely by obchodníci při plošné reklamě měli mít dostatek zboží na skladě, případně uvést množství zlevněného zboží v jednotlivých prodejnách. Ministerstvo průmyslu a obchodu novelu vypracovalo po problémech s novoročními výprodeji, kdy některé obchody neměly inzerované zboží vůbec na skladech. Na mnoho zákazníků se tehdy zlevněné zboží nedostalo.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK