Prodej aut do října stoupl o 2,5 procenta na 106.688 vozů

10.11.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PRAHA 10. listopadu (ČTK) - Prodej nových osobních aut letos za deset měsíců meziročně vzrostl o 2,5 procenta na 106.688 vozů. Výrazně rychleji ale rostla poptávka po dovezených ojetých autech, kterých majitelé ve stejném období přihlásili 119.411, což je o pětinu víc než loni. Uvedlo to Sdružení automobilového průmyslu.

Nejprodávanější značkou na domácím trhu je trvale Škoda se 47.379 prodanými vozy a podílem 44,4 procenta, následuje Renault (7580) se sedmi procenty trhu, dále Volkswagen (5786), Hyundai (5459) a Ford (4813).

Prodej lehkých užitkových vozů vzrostl o 34 procent na 29.980 aut. Zhruba 70 procent aut v této kategorii tvoří mírně upravené osobní vozy do dvou tun, jako je Ford Focus, Škoda Fabia či Octavia, které si mohou firmy pořídit bez DPH. Po jejich připočtení mezi osobní auta by celý trh letos vzrostl o 7,6 procenta.

Nejprodávanější značkou užitkových vozů je Škoda s pětinovým podílem na trhu, následují Ford, Volkswagen, Renault a Peugeot. Škoda tak celkem na českém trhu prodala 53.249 osobních a užitkových aut, což je o 5,6 procenta více než loni.

Počet registrací nákladních aut se do října zvýšil o 12,3 procenta na 6942 aut. Nejvíce, 1461 aut, prodal Mercedes-Benz, následoval MAN s 1024 prodanými vozy a Iveco s odbytem 980 aut.

Prodej motocyklů a mopedů stoupl o 46 procent na 23.364 strojů. Dovoz ojetých se zvýšil o 38 procent na 8986 motocyklů. Japonská Honda prodala 1420 motocyklů, Kentoya 1346 a třetí skončil výrobce Keeway, který prodal o pět strojů méně. Tuzemský výrobce Jawa zvýšil domácí prodej z loňských 146 na 267 motocyklů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK