Pro nejúspěšnější klienty CzechTrade je mezinárodní expanze spojená s podporou státu

10.11.2005 | , CzechTrade
Tiskové zprávy


Národní proexportní agentura CzechTrade dnes ocení své nejúspěšnější klienty. Pravidla jsou jednoduchá – vítězí ten, kdo doloží objemově největší zakázku získanou prostřednictvím služeb CzechTrade.

Vítězem třetího ročníku se stala společnost Korona Lochovice, spol. s r. o, výrobce kancelářských pořadačů. Druhou neúspěšnější firmou se stala společnost INCO engineering, spol. s r. o., loňský vítěz soutěže a člen vývozní aliance Česká dobývací technika a bronzovou příčku obsadila společnost Panbex, spol. s r. o., výrobce a dodavatel průmyslových podlah a souvisejících stavebních materiálů.

Kontrakty soutěžících klientů přesahují 1,1 miliardy korun

Proexportní agentura CzechTrade dnes v průběhu slavnostního večera v pražském hotelu Pyramida vyhlásí své nejúspěšnější klienty. Firmy, přihlášené do soutěže, se utkali o to, která z nich v období od 1.10.2004 do 30.9.2005 zrealizovala největší vývoz s využitím služeb agentury. Zatímco v roce 2003  doložený export účastníků soutěže dosáhl 475 miliónů Kč, v roce 2004 se přiblížil hranici jedné miliardy korun a letos představuje kontrakty za 1,1 miliardy korun.

Vítězem druhého ročníku soutěže se stala firma Korona Lochovice, s. r. o., známá především jako výrobce a dodavatel kancelářských pořadačů. Na druhém místě se umístila společnost INCO engineering, s. r. o.,  výrobce a dodavatel těžních strojů a zařízení pro svislou dopravu a člen exportní aliance Česká dobývací technika. Třetí příčku obsadila firma Panbex s. r. o.

„Je mi ctí pogratulovat vítězům, jejichž úspěchy nejsou náhodné a jednorázové. Těší mě právě to, že všichni ocenění jsou našimi dlouhodobými klienty. To ukazuje, že náš servis firmám přináší konkrétní zakázky v zahraničí a ne malé.  Tyto firmy využily celou škálu možné spolupráce: jak při využívání asistenčních služeb agentury přímo na zahraničních trzích, tak při dlouhodobé podpoře vývozních aliancí, doma pak při exportním vzdělávání či předkládání projektů do dotačních programů Marketing či Aliance,“ uvádí k úspěchu vítězných firem Jitka Hanzlíčková, generální ředitelka CzechTrade.
Z pohledu vývozních teritorií jsou soutěžící klienti agentury nejaktivnější na sousedním trhu Polska (13,5%), Ruska (10,5 %) a Ukrajiny (10,4 %). Nejsilnější vývozní teritorium Německo je zastoupeno přibližně 10 %, stejně jako Slovensko, Velká Británie a Francie. Méně jak 10 procenty jsou mezi zúčastněnými exportéry zastoupeny trhy Rakouska, Irska, Španělska, Belgie, Srbska a Černé hory, Švédska, Chorvatska, Bulharska, Brazílie, Kanady či Maďarska. „Na výsledcích soutěže CzechTrade je vidět vedle tradičních odbytišť v rámci EU vyšší orientace firem na třetí trhy. Tedy na teritoria, na která se prioritně soustředí vládní proexportní podpora a ve kterých vidíme dlouhodobé šance na rozsáhlejší zakázky v oblasti dodávek zařízení a technologií, výrobní kooperace či zakládání společných podniků,“ dodává Jitka Hanzlíčková. Je potěšující zprávou, že vedle tradičních strojírenských výrobků se začínají hlásit o slovo (15 %) firmy vyvážející především služby, ať už se jedná o IT technologie či mezinárodní přepravu.

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy