S blížícími se vánočními svátky prudce roste zájem o úvěry

11.11.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PRAHA 11. listopadu (ČTK) - S blížícími se vánočními svátky prudce roste zájem o spotřebitelské úvěry. Banky, které ČTK oslovila, se shodují, že růst mnohdy dosahuje až 25 procent v porovnání se zbytkem roku. Navzdory vyšším úrokům zaznamenávají nárůst popularity i kreditní karty, které umožňují snadné a rychlé čerpání úvěru.

"Zájem o spotřebitelské úvěry v závěru roku roste proti ostatním měsícům zhruba o 25 procent. Podíl spotřebitelských úvěrů poskytnutých v předvánočním období na celkovém objemu celoročně poskytnutých úvěrů je asi třetinový," řekla mluvčí České spořitelny Klára Gajdušková. ČS podle ní v předvánočním období loňského roku poskytla spotřebitelské úvěry v celkovém objemu čtyř miliard korun, letos očekává o dvě miliardy více.

Rostoucí zájem zaznamenala i GE Money Bank. Například loni poskytla nové úvěry v objemu 8,803 miliardy korun (měsíční průměr je tedy 733 milionů), zatímco ve třech posledních měsících roku objemy převyšovaly 810 milionů korun a v říjnu a listopadu dokonce překročily miliardu korun. "Očekáváme oproti loňskému roku zhruba pětinový nárůst," dodala mluvčí GE Money Bank Eva Chaloupková.

Rozsáhlou reklamní kampaň připravila před vánočními svátky Poštovní spořitelna. "Průměrný počet nově poskytnutých úvěrů se zvýšil z 920 úvěrů měsíčně uzavíraných před počátkem kampaně na 1120 úvěrů měsíčně v průběhu kampaně. To představuje nárůst o 22 procent," uvedl produktový manažer Poštovní spořitelny Libor Svoboda. Daří se však i mateřské bance ČSOB, která klienty pro změnu láká výrazným snížením úrokové sazby u spotřebitelského úvěru.

Nastavení úvěrů mění před nákupní horečkou i Raiffeisenbank. "Klientům, kteří si úvěr uzavřou do konce ledna 2006, letos nabízíme možnost předčasného splacení části či celého úvěru kdykoli bez poplatku," řekl mluvčí banky Tomáš Kofroň. Upozornil, že doba splatnosti spotřebitelského úvěru je prodloužena na 72 měsíců a klient může získat až 200.000 korun. "Předvánoční období je tradičně vrcholnou sezonou při prodeji spotřebitelských úvěrů. Výrazný nárůst půjček zaznamenáváme především v posledních dvou měsících roku, které v celoročním výsledků tvoří až třetinu všech prodejů," dodal.

S Kofroněm souhlasí i mluvčí Komerční banky Marie Petrovová. Podle ní si v předvánočním období u KB sjednalo spotřebitelský úvěr o 20 procent více klientů než ve stejném období v roce 2003. Nárůst zájmu oproti ostatním měsícům stoupl o více než 20 procent. Objem nově poskytnutých úvěrů byl v listopadu 2004 téměř 410 milionů korun, což znamená 28procentní nárůst proti listopadu 2003 (320 milionů). "V loňském roce se také v předvánočním období téměř zdvojnásobil počet klientů, kteří si pořídili kreditní kartu. Výše zájmu o kreditní karty se v předvánočním období rovná zhruba pěti běžným měsícům roku," doplnila.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK