Senátoři odmítli zpřísnění reklamy na výprodeje v obchodech

30.11.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PRAHA 30. listopadu (ČTK) - Senátoři odmítli zpřísnění reklamy na výprodeje, jak jej navrhla vláda. Z novely zákona o regulaci reklamy navrhli pro nejasnost vypustit pasáže, které mají mimo jiné zakázat obchodníkům nabízet za zvýhodněnou cenu zboží, pokud by jeho množství neodpovídalo očekávané poptávce. Ministr průmyslu a obchodu Milan Urban (ČSSD) s touto změnou nesouhlasil. Novelu nyní dostane k novému projednání Poslanecká sněmovna, která má možnost verdikt Senátu přehlasovat.

Kabinet chce zpřísněním reklamy na výprodeje čelit problémům s novoročními výprodeji v obchodních řetězcích, které některé zlevněné výrobky vůbec neměly na skladě. Vláda chce novelou povolit jen takovou reklamu na výprodeje, která by vyvolala zájem odpovídající množství nabízeného zboží za výhodnou cenu.

Novela mimo jiné ukládá obchodníkům stanovit začátek a konec výprodejů. Při plošné reklamě by měli mít dostatek zboží na skladě, nebo uvést množství zlevněného zboží v jednotlivých prodejnách.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK