Internetové obchody hlásí před Vánocemi rekordní prodej

13.12.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PRAHA 13. prosince (ČTK) - Internetové obchody letos hlásí rekordní předvánoční prodej a jejich provozovatelé odhadují, že Češi letos ve virtuálních prodejnách utratí před vánočními svátky o 40 procent více peněz než loni. Příjmy internetových obchodníků za celý letošní rok by se podle odborníků mohly pohybovat kolem devíti miliard korun.

Například společnost Internet Mall, která je největším internetovým obchodníkem v tuzemsku, minulý týden zaznamenala meziroční nárůst objednávek o zhruba 65 procent na 9000. "Nárůst objednávek souvisí hlavně s jednoduchostí, kterou nabízí internet při nákupu vánočních dárků. Lze konstatovat, že zájem zákazníků o nakupování na internetu se stále zvyšuje," řekl předseda představenstva Internet Mall Ondřej Fryc.

Dodal, že listopadové tržby internetových obchodů Internet Mall překonaly hranici 140 milionů korun a společnost obsloužila více než 21.000 zákazníků. "Zákazníci v listopadu nakupovali hlavně elektroniku, drobnou bílou techniku a digitální fotoaparáty. Výrazně vzrostl také zájem o luxusní zboží, jako jsou parfémy a hodinky," uvedl Fryc.

Zhruba 70procentní meziroční nárůst prodeje hlásí na začátku prosince také server Obchodni-dum.cz. "Lidé nakupují především digitální fotoaparáty, mixéry, holící strojky a další drobnou elektroniku. Předpokládáme, že počet objednávek se před vánočními svátky ještě zvýší," řekl obchodní ředitel firmy Petr Šebek.

Řada lidí ale podle Fryce začala letos nakupovat dárky na internetu až koncem listopadu a vánoční sezona tak ve srovnání s loňským rokem nabrala zpoždění. "Zákazníci zpoždění dohánějí právě v těchto dnech. S vánoční sezonou souvisí i mírný pokles výše průměrné objednávky způsobený hlavně nákupem drobnějšího zboží jako jsou CD, DVD, hračky, či parfémy," podotkl Fryc.

Podle hlavní ekonomky společnosti Next Finance Markéty Šichtařové Češi letos v předvánočním období utratí v obchodech zhruba 233 miliard korun, což bude o čtyři procenta meziročně více. Vánoce jsou tradičně nejsilnějším prodejním obdobím v roce a výrazný růst tržeb již několik týdnů mají i kamenné obchody.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK