Internetové obchody měly loni rekordní předvánoční tržby

05.01.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PRAHA 5. ledna (ČTK) - České internetové obchody měly loni rekordní předvánoční tržby, které byly meziročně až o 40 procent vyšší. Podle odborníků tak český internetový trh před vánočními svátky rostl výrazněji rychleji, než tomu bylo například ve Spojených státech. Celoroční tržby provozovatelů tuzemských virtuálních obchodů meziročně vzrostou o několik desítek procent.

Například loňské předvánoční tržby společnosti Mall.cz, která je největším českým internetovým obchodníkem, překonaly při započtení DPH hranici 316 milionů korun. V předvánoční sezoně společnost Mall.cz obsloužila přes 44.000 zákazníků. "Předvánoční trh rostl v porovnání s loňským rokem o 40 procent," řekl dnes ČTK předseda představenstva Mall.cz Ondřej Fryc.

Výrazný nárůst prodeje hlásí za loňský rok také společnost InternetShops. "Náš prodej se loni zvýšil o víc než 50 procent," řekl ČTK Ondřej Fridrich ze společnosti InternetShops. Rostoucí oblibu internetových nákupů přisoudil tomu, že Češi se již přesvědčili o bezpečnosti této formy nakupování. "Přicházejí také na výhody, které jim nakupování na internetu přináší," podotkl Fridrich. Výhodou nákupu přes internet jsou většinou nižší ceny a pohodlné zařízení všeho od stolu.

Češi letos před vánočními svátky na internetu nakupovali kromě tradičních televizí, DVD rekordérů, ledniček, praček či myček také luxusnější zboží a hračky. "Nárůst zaznamenalo rovněž sportovní oblečení a vybavení na zimní sporty, což ovšem souvisí nejenom s Vánoci, ale i se zimní sezonou," uvedl Fryc.

Internetový trh v ČR před vánočními svátky podle něj rostl rychleji než například ve Spojených státech. Americký internetový trh v tomto období dosáhl 30procentního růstu. "Nižší roční nárůst amerického trhu oproti ČR je jednoduše vysvětlitelný vyspělostí amerického trhu, kde dárky přes internet pořizuje již skoro 30 procent obyvatel. Roční růst proto nemůže být tak vysoký jako v ČR," podotkl Fryc.

Asociace pro elektronickou komerci již dříve odhadla, že tržby tuzemských internetových obchodů v loňském roce vzrostou zhruba o 40 procent na osm až deset miliard korun. Odhad nezahrnuje tržby za cestování, zábavu a služby. V Česku se podle údajů společnosti GfK Praha realizuje přes internet například osm až deset procent nákupů elektroniky, za kterou Češi ročně utratí zhruba 30 miliard korun. Nejvíce se takto prodávají digitální fotoaparáty a velké zboží, jako jsou ledničky a pračky.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK