Evropští manažeři vidí podle průzkumu v Asii velké příležitosti

06.01.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PRAHA 6. ledna (ČTK) - Asie je pro evropské firmy atraktivní oblastí. Pětina oslovených manažerů vidí v Asii hlavně importní a exportní potenciál, 21 procent manažerů ji považuje hlavně za exportní trh. Dalších 21 procent respondentů pokládá tento region také za ideální místo pro výrobu. Méně slibný se pak manažerům jeví pouhý dovoz do Asie. Vyplývá to z průzkumu UPS Europe Business Monitor.

Za nejslibnější asijský trh přitom většina manažerů pokládá Čínu. Tato země je nejpopulárnějším místem v Asii také pro zřízení výrobního závodu. Nejméně oblíbená je Čína u francouzských a belgických manažerů.

Evropští manažeři si ovšem uvědomují, že při obchodování s Asií mohou narazit na některé logistické problémy. Největší obavy mají z byrokracie (59 procent) a možné nedostatečné znalosti místního trhu (53 procent).

Kvůli rozdílnému trhu, kultuře a požadavkům v jednotlivých oblastech je Asie složitým regionem. Aby byly společnosti úspěšné, musejí dokonale porozumět jemným rozdílům mezi jednotlivými trhy a přizpůsobit jim své podniky. S těmito úkoly mají patrně největší problémy španělští manažeři (67 procent).

Dalším zdrojem obav evropských manažerů jsou celní nařízení, dlouhé přepravní lhůty, obavy o platby a potíže s pohybem zboží. I přes rychlý růst asijských ekonomik a jejich obrovské úsilí o zlepšení služeb je stále překážkou nedostatečná infrastruktura.

V průzkumu UPS Europe Business Monitor, který se provádí každoročně 15 let, bylo od 12. září do 9. listopadu minulého roku osloveno 1459 manažerů z 15.000 předních evropských společností. Průzkum se konal v Belgii, Francii, Německu, Itálii, Nizozemsku, Španělsku a Británii.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK