MfD: Obchodům Delvita klesají tržby a narůstá ztráta

24.01.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PRAHA 24. ledna (ČTK) - Supermarkety Delvita ztrácejí podíl na českém trhu. Nově zveřejněné výsledky podle Mladé fronty Dnes ukazují, že v roce 2004 obchody Delvita prodělaly 185 milionů korun. Celkem má společnost nahromaděné ztráty z minulosti za 1,6 miliardy korun, píše MfD.

Delvitě, která provozuje 95 supermarketů, také minimálně čtyři roky v řadě klesají tržby, informuje deník. Před pěti lety v nich lidé utratili skoro jedenáct miliard, v roce 2004 necelých devět.

Vyjádření Delvity k jejímu hospodaření se deníku v pondělí nepodařilo získat. Ve výroční zprávě společnost částečně vysvětluje výsledky tím, že v tomto roce věnovala hodně peněz na modernizaci prodejen.

Minulý týden mluvčí Delvity Petr Uchytil na otázku, kdy bude Delvita v zisku, odpověděl, že dosahují už několik let dobrých hospodářských výsledů z provozu supermarketů, píše MfD. V roce 2004 však obchody spadly do provozní ztráty 46 milionů korun.

Delvitu loni špatné výdělky přiměly dvě prodejny, v Hradci Králové a Ústí nad labem, zavřít. Podobně postupoval zatím jen Julius Meinl, který z Česka zcela odešel, připomíná deník. Podle vyjádření mluvčího Delvity z minulého týdne firma v dohledné době neplánuje uzavřít žádnou prodejnu. Naopak podle něj chce několik nových prodejen ročně otevírat.

Delvita, která patří belgické společnosti Delhaize, kopíruje klesající podíl supermarketů na celkových tržbách v českých obchodech. Z nedávné analýzy společnosti Incoma, která se zabývá průzkumy trhu vyplynulo, že supermarkety v posledních letech ztrácejí pozici na tuzemském maloobchodním trhu, ze kterého je vytlačují dravé diskontní prodejny a hypermarkety.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK