HN: Makro se chce zbavit "svátečních" zákazníků

27.02.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PRAHA 27. února (ČTK) - Obchodní řetězec Makro Cash & Carry ČR chce v rámci svého plánu na další růst vyřazovat ze své databáze klienty, kteří pro něj nejsou tak důležití. Jde hlavně o "sváteční" zákazníky, kteří často nakupují pro vlastní potřebu. Píšou to Hospodářské noviny.

Testem bude podle deníku projekt v Ústí nad Labem. Pokud zde zákazník utratí během tří měsíců méně než tisíc korun bez daně z přidané hodnoty, může přijít o členskou kartu. Pokud se postup osvědčí, chce ho Makro aplikovat i v dalších prodejnách.

"Tyto klienty chceme vyřadit, protože to nejsou ti, pro které fungujeme. Tisíc korun za tři měsíce neutratí ani běžný zákazník hypermarketu za nákup jídla," řekla mluvčí firmy Markéta Světlíková. Makro tak chce zvětšit prostor pro své hlavní zákazníky.

Nový ředitel firmy Martin Dlouhý HN řekl, že firma chce klást větší důraz na zákazníky z gastronomie. "Ze zhruba šedesátimiliardového trhu máme nyní asi desetinu. Chceme výrazně víc," uvedl.

Firma loni utržila podle odhadů společnosti Incoma Research 37,5 miliardy korun, tržby jí však meziročně klesly o 700 milionů klesly. Makro je součástí německého obchodníka Metro a v Česku provozuje 12 obchodů. Přístup do nich mají jen držitelé jeho karet, které mohou získat pouze na základě dokladu o provozování živnosti.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK