Pojišťovny pojistily proti krachu přes 700 cestovních kanceláří

06.04.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 6. dubna (ČTK) - Pojišťovny pojistily proti krachu na letošní sezonu přes 700 cestovních kanceláří, tedy naprostou většinu z jejich celkového počtu. O uzavření pojistky stále jednají s několika desítkami kanceláří. Kritéria pro pojištění zůstala bez větších změn, ceny pojistek jsou vesměs na loňských úrovních. Vyplývá to z ankety mezi pojišťovnami, které toto pojištění poskytují.

Pojišťovna UNIQA pro letošní rok dosud pojistila, respektive obnovila pojistné smlouvy se 115 cestovními kancelářemi. "S několika málo dalšími ještě jednáme, takže předpokládáme, že konečný počet se ustálí někde okolo 120 cestovních kanceláří," řekla mluvčí pojišťovny Petra Strejčková.

Česká podnikatelská pojišťovna pro rok 2006 zatím pojistila 200 cestovních kanceláří. "S dalšími zhruba 35 jsme v jednání ohledně obnovy smluv," uvedla mluvčí Tereza Fricová. Lídr trhu, pojišťovna Generali, pojistila přes 300 organizátorů zájezdů.

Česká pojišťovna má nyní smlouvu se 78 kancelářemi a s několika dalšími ještě jedná. "Pojistili jsme už také třeba cestovní kanceláře, které se specializují na úzký klientský profil a nabízejí turistům rybaření v severských zemích," upozornil mluvčí ČP Václav Bálek.

Pojišťovny letos ceny pojistného výrazněji neměnily. Upisovací kritéria ani sazby pojistného se podle Strejčkové zásadně neměnily, ale podmínky se prý upravují individuálně na základě dosažených výsledků cestovních kanceláří, a to většinou k lepšímu. Cena pojištění u Generali se mění v závislosti na vykázaných finančních výsledcích jednotlivých kanceláří.

Mezi nejdůležitější kritéria, která umožňují sjednání smlouvy, patří minimální třímilionové roční tržby z prodeje zájezdů, alespoň tříleté působení na trhu a požadavek kladného vlastního jmění, připomněl Bálek.

V ČR loni působilo zhruba 800 CK. Kanceláři bez pojištění musí živnostenský úřad odebrat koncesi. Sdružení na ochranu klientů cestovních kanceláří doporučuje, aby lidé při nákupu zájezdů důsledně kontrolovali, zda má vybraná firma pojištění uzavřené. Zákazníci, kteří si koupili zájezd od kanceláře bez pojištění proti krachu, mohou požadovat vrácení peněz. Klient může v takovém případě stornovat zájezd bez poplatků.

Dostane-li se některá pojištěná CK do potíží, pojišťovna se postará o její klienty, kteří se už v té době na zájezdu v zahraničí nacházejí, nebo kteří zaplatili cenu či zálohu za zájezd a na dovolenou teprve čekají. Loni pojišťovny takto řešily několik případů úpadku cestovní kanceláře.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK