Noční výprodeje přilákaly do Hypernov tisíce lidí

29.04.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 29. dubna (ČTK) - Netradiční noční výprodej v pátek večer do osmi hypermarketů Hypernova přilákal několik tisíc lidí, kteří mohli po 22. hodině nakoupit vybrané nepotravinářské zboží až o 80 procent levněji. Největší zájem byl o zlevněnou elektroniku, oděvy, hračky a domácí potřeby. První necelé dvě hodiny nákupní horečky se obešly bez incidentů, ačkoli do prodejen proudily velké davy lidí a po některém zboží se ihned zaprášilo.

Například Hypernovu v Plzni hned při zahájení slevové akce zaplnila zhruba tisícovka lidí a ani hodinu poté se jejich počet nesnížil. Mezi nakupujícími byly i rozespalé děti ve věku 12 až 14 let. Až 80procentní sleva se týkala mnoha desítek druhů zboží. Jenom zimních bund bylo v plzeňské Hypernově nabízeno asi 30 druhů v ceně kolem 150 korun. Stovky lidí se nahrnuly úderem 22:00 také do Hypernovy v mladoboleslavském obchodním centru Olympia. Zákazníci měli největší zájem o sportovní potřeby, elektroniku, vybrané potravinářské a drogistické zboží a hračky.

Mluvčí společnosti Ahold Czech Republic Kateřina Černá ČTK řekla, že v prodejnách Hypernova bylo večer díky slevám více lidí než v předvánočním období, kdy mají obchodníci každoročně největší žně. Průměrná útrata lidí při páteční slevové akci byla podle Černé až dvojnásobně vyšší než v normální dny. "Zájem byl opravdu velký. Do jedné Hypernovy například zákazníci dvěma vchody proudili nepřetržitě neuvěřitelných 14 minut. Do ostravské Hypernovy zase přijel nakupovat autobusový zájezd z nedaleké vesnice," uvedla Černá.

Nejrychleji z pultů podle Černé zmizela zlevněná elektronika, velký zájem byl ale také o domácí potřeby či hračky. Řada lidí podle Černé využila večerní slevovou akci i k víkendovým nákupům. "V nákupních košících řady zákazníky byly kromě zlevněného zboží také dražší potraviny, zelenina či pečivo," podotkla Černá. Odhadla, že noční výprodej by mohl v Hypernovách skončit v sobotu kolem jedné hodiny ráno, kdy z prodejen odejdou poslední zákazníci.

Ahold loni v červenci noční slevy zkušebně poprvé uspořádal v 11 Hypernovách. Noční slevové akce byly dosud v České republice ojedinělé. Obchodní řetězce i malé obchody výprodeje pravidelně pořádají například po vánočních svátcích či na konci léta, kdy ceny sezónního zboží každoročně klesají až o několik desítek procent. Například při letošních novoročních výprodejích ceny zimního zboží klesly až o 80 procent. Výrazně levněji lidé tehdy nakoupili nejen zimní textil a obuv, ale také hračky, spotřební elektroniku či nábytek.

Obchodníci mají ale při výprodejích často problémy s dodržováním zákonů. Například při kontrolách letošních novoročních výprodejů pracovníci České obchodní inspekce zjistili předražení nákupu až o 327 korun a někteří obchodníci měli také problémy se zásobováním prodejen výrobky inzerovanými v nabídkových letácích.

Ahold Czech Republic vlastní 243 supermarketů Albert a 53 hypermarketů Hypernova. Firma je dceřinou společností nadnárodní Royal Ahold se sídlem v nizozemském Amsterodamu. Společnost Ahold Central Europe, která je řízená z Prahy a zahrnuje prodejny na Slovensku, v Polsku a České republice, zaznamenala loni obrat 1,761 miliardy eur bez DPH (50,35 miliardy Kč).

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK