MfD: České domácnosti vybraly Novinky roku 2005

05.05.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 5. května (ČTK) - V soutěži Novinka roku 2005, ve které vítěze určili hlasovaním čeští spotřebitelé, nejvyšší ocenění získali například Sedlčanský hermelín se svou novou značkou pro štíhlejší linii Figura, výrobce pracích prášků Henkel s produkty určenými pro alergiky, nové müsli sušenky Emco, nové kónické balení kávy Tchibo nebo cestovní Zlaté čokopiškoty. O výsledcích průzkumu společnosti GfK, provedeného ve 2000 českých domácnostech, informuje Mladá fronta Dnes.

Soutěž o výrobek roku, v níž si lidé vybírali ve 24 kategoriích z přihlášených 77 loňských novinek, je podle deníku jedinou v Česku, v níž hlasují přímo ti, kdo výrobky kupují.

"Zákazníci jsou zvídaví, sledují nové výrobky a mají k nim paradoxně důvěru," uvedla MfD zástupkyně jednoho z vítězných produktů.

Podle porotců z pořadatelské společnosti, kteří kontrolovali zařazení výrobků do skupin, aniž je vybírali, musí opravdová novinka přinést nějaké zlepšení. Například v podobě snadného a rychlého použití, zajímavého a praktického obalu nebo vylepšené receptury.

Soutěžilo se proto s novými uzavíratelnými nebo odolnými obaly, přibylo i hotových jídel, které stačí dát do mikrovlnné trouby nebo ohřát ve vodní lázni. Podle deníku se rozšířilo uplatnění výrobku, například osvěžovač vzduchu se stěhuje z toalet do dalších místností bytu.

"A nad vším pak stojí reklama, jejíž součástí je tato soutěž. Máloco se totiž z novinek umí prosadit samo," uzavírá MfD.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK