CBW: Blízko letiště má vzniknout centrum luxusních oděvů

19.06.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 19. června (ČTK) - Realitní společnost Ponte Carlo GDO chce příští měsíc zahájit dva kilometry od ruzyňského letiště stavbu nového obchodního centra Outlet Airport Praha. Centrum, ve kterém se budou prodávat značkové oděvy starších kolekcí s výraznou slevou, má být otevřeno v listopadu 2007 a bude největší svého druhu v České republice. Uvedl to v rozhovoru pro internetový server Czech Business Weekly výkonný ředitel EDConsulting Eric Daguin.

EDConsulting bude pronajímatelem obchodního centra a bude ho spravovat. Centrum má mít až 160 obchodů. V tzv. outletových prodejnách se prodávají starší kolekce značkových firem se slevou 30 až 70 procent.

"Sledujeme český trh již asi pět let; nyní je správný čas pro vstup na trh, protože trh je zralý a nákupní síla se zvyšuje," uvedl Daguin v rozhovoru. Dodal také, že financování projektu v hodnotě 50 milionů eur, tedy asi 1,4 miliardy Kč, zajistí italská banka Unicredit.

EDConsulting chce těžit ze strategického místa obchodního centra, které bude blízko letiště na hlavní spojnici Prahy s Chomutovem. Mezi letištěm a obchodním centrem chce firma zavést pravidelnou autobusovou dopravu zdarma. V centru by měla být vyvěšena také informační tabule s odlety a přílety letadel, protože se očekává, že centrum budou hojně navštěvovat cestující, kteří navštíví Prahu letadlem, uvádí CBW.

Společnost očekává, že v prvním roce provozu tržby centra dosáhnou 80 milionů eur a navštíví ho tři milionu zákazníků. Počet kupujících se má ročně zvyšovat o deset procent. Daguin dodal, že centrum poskytne práci pro 600 osob.

Obchodní centrum je novým konceptem společnosti. Podobná centra by chtěla firma postavit i v Polsku, Maďarsku a Rusku. EDConsulting dodala, že již vede jednání se značkami Adidas, Nike, Puma, Calvin Klein, Diesel, Hugo Boss, Levi Strauss & Co. a Nautica. Daugin upozornil, že firma chce přilákat také luxusní značky jako Giorgio Armani, Dolce & Gabbana, Gucci a Prada a jedná i s místními značkami, pro které není typický prodej v outletových prodejnách. Patří mezi ně Alpine Pro či Blažek Praha a Pietro Filipi. Kolem 50 procent prodejní plochy je jich rezervováno.

Jediným výprodejovým centrem v České republice je v současnosti Freeport v Hatích u Znojma. Developerská společnost BDL minulý měsíc oznámila, že chce postavit podobné centrum na dálnici D1, 66 kilometrů od Prahy. Centrum, jehož otevření je naplánováno na polovinu roku 2007, má mít 70 obchodů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK