SAP: Pro české manažery je klíčová kvalita zaměstnanců

20.06.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 20. června (ČTK) - Čeští manažeři považují za klíčový faktor úspěchu kvalitní zaměstnance. Důležitý je také správný marketing a schopnosti obstát na trhu. Přístup českých šéfů se tak odlišuje od představitelů malých a středních firem vyspělé Evropy, kteří za nejdůležitější kritérium pro udržení růstu považují informační technologie. O výsledcích průzkumu mezi manažery evropských firem informovala společnost SAP ČR.

Kvalitu zaměstnanců zařadila v průzkumu společnosti OgilvyOne mezi hlavní faktory úspěchu pětina českých manažerů. Následoval marketing se 16 procenty a téměř deset procent odpovědí připadlo na schopnosti obstát na trhu a být konkurenceschopný. Kvalitní informační systém uvedlo devět procent dotázaných.

Informační technologie jako klíč k růstu naopak vidí 65 procent respondentů obdobného průzkumu, který mezi manažery z vyspělých evropských zemí provedla agentura Economist Inteligence Unit. Podle ní 70 procent dotázaných věří, že IT strategie je propojena s obchodní strategií. IT tak hrají důležitou roli při zajišťování efektivní růstové strategie a zároveň pomáhají udržovat dobré vztahy s partnery a zákazníky

"Malé a střední firmy ve vyspělé Evropě mnohem výrazněji vnímají konkurenci velkých korporací, s nimiž musí soutěžit v inovacích, kvalitě výroby i služeb," komentuje rozdíl v hodnocení důležitosti informačních technologií generální ředitel společnosti SAP ČR Martin Bednár.

"Ve srovnání s Evropou jako celkem jde o relativně malé číslo. Nicméně výrazný růst důležitosti tohoto faktoru dokládá skutečnost, že téměř 45 procent respondentů plánuje výměnu či nákup informačního systému v horizontu pouhého jednoho roku," uvedl Bednár, podle kterého význam informačních technologií v příštích letech jednoznačně poroste i v Česku.

Podle průzkumu 43 procent manažerů evropských malých a středních firem vyjadřuje obavy z konkurence velkých společností. Téměř pětina se obává velkých organizací, které ještě nepřišly na trh. Věří ale ve svůj růst a potenciál tržního prostředí.

Malé a střední firmy se domnívají, že právě jejich velikost jim přináší výhody, proto nepovažují za nejlepší způsob růstu fúze a akvizice, vyplynulo z průzkumu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK