Soud vrátil ÚOHS verdikt k tendru na stavbu R6 z Prahy do Pavlova

18.12.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Brno 18. prosince (ČTK) - Výběrové řízení na stavbu poslední části rychlostní silnice R6 z Pavlova na Kladensku do Prahy bude znovu zkoumat Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Dříve tendr opakovaně posvětil, brněnský krajský soud však minulý týden jeho předchozí rozhodnutí zrušil a vrátil mu případ zpět. Soud uznal procesní chyby v rozhodnutí, samotnou podstatu sporu ale tříčlenný senát nenapadl, řekl soudce Radovan Havelec. Zakázku za asi tři miliardy vyhrálo sdružení vedené firmou IMOS. Poslední úsek silnice má být hotov v roce 2009.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vybíralo stavební firmu na desetikilometrový úsek ze čtyř uchazečů. Komise navrhla právě IMOS a jeho partnery z tendru vyřadit. Firmy prý nesplnily požadavky. To tvrdila i neúspěšná skupina firem vedená společností Strabag. Sdružení firem IMOS, Heitkamp-Deilman-Haniel SDS EXMOST nakonec v soutěži zůstalo a s nejlevnější nabídkou 2,874 mld. Kč zvítězilo.

Společná nabídka Strabagu, Staveb silnic a železnic, Pražských silničních a vodohospodářských staveb a společnosti MAX BÖGL&JOSEF KRÝSL skončila v hodnocení podle ceny na druhém místě s nabídkou 3,14 mld. Kč. Pokud by tedy IMOS a jeho smluvní partneři ze soutěže vypadli, vyhrála by pravděpodobně právě jejich nabídka. Proto se neúspěšní uchazeči obrátili na antimonopolní úřad. Dvakrát u něj ale neuspěli. Soud jim dal zapravdu jen částečně.

Silnice R6 má vést do Karlových Varů a dále přes Cheb do Německa. Stavba středočeského úseku poblíž Prahy ulehčí především obcím Hostivice, Jeneč a Pavlov. Denně přes ně zatím projede až 3000 aut. Dostavba po mnoha přípravách začala loni na podzim. Financuje ji Státní fond dopravní infrastruktury, má na ni přes dvě a půl miliardy a postupně je uvolňuje.

Částka zahrnuje kromě samotné silnice také výjezd u Jenče, 11 mostů v celkové délce 800 metrů, zakrytou část pod přistávací dráhou mezinárodního letiště Praha-Ruzyně a úpravy vegetace a inženýrských sítí, tři protihlukové stěny a dvě opěrné zdi.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK