Makro se zbavilo 300.000 zákazníků s nízkou útratou

11.01.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 11. ledna (ČTK) - Velkoobchodní řetězec Makro na začátku letošního roku vyřadil ze své databáze zhruba 300.000 zákazníků, kteří v jeho prodejnách utráceli málo peněz. Počet registrovaných zákazníků Makra se tak snížil přibližně na 750.000 z loňských 1,050 milionu. Makro své rozhodnutí zdůvodnilo tím, že se chce zaměřit na klíčové klienty, jejichž útraty jdou měsíčně do desetitisíců korun. V obchodech Makro mohou nakupovat pouze podnikatelé, kteří vlastní zákaznickou kartu.

Mluvčí společnosti Makro Cash & Carry ČR Markéta Světlíková řekla, že ne všechny zrušené zákaznické karty byly aktivní. "V hodně případech jsme totiž zjistili, že zákazníci ukončili podnikání, anebo mají vystavenou zákaznickou kartu na jinou svoji firmu," uvedla.

Podle nových obchodních podmínek, které Makro zavedlo loni v létě, přišli o členské karty ti zákazníci, kteří ve druhém pololetí loňského roku utratili v jeho prodejnách méně než dva tisíce korun (bez DPH).

Společnost Makro Cash & Carry ČR, která v České republice provozuje 12 velkoobchodních center a z pohledu tržeb je dlouhodobě největším obchodním řetězcem v zemi, loni podle Světlíkové zvýšila tržby na 38,3 miliardy korun z 37 miliard v roce 2005.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK