Ceny v obchodech jsou často matoucí

12.01.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 12. ledna (ČTK) - Spotřebitelé se nemohou úplně spoléhat na to, že ceny, které vidí v regálech obchodů a na jejich letácích, se nakonec budou shodovat s cenami, které zaplatí u pokladny. Píše to dnešní Mladá fronta Dnes s odvoláním na výsledky průzkumu, v němž si prostřednictvím agentury Field Research nechala otestovat 18 supermarketů a hypermarketů v Brně, Ostravě a Praze. "A průzkum ukázal, že s cenami měly problémy kromě Hypernovy všechny testované obchodní řetězce," píše deník.

Test spočíval v tom, že pracovníci agentury v každém obchodě prověřili 30 položek označených slevou.

V regálech byly podle MfD někdy u zboží na cenovkách nižší sumy, než zákazník zaplatil u pokladny. V několika případech to bylo ovšem i obráceně, připouští. Rozdíly prý byly také mezi částkou uvedenou v letáku, kterou prodejce láká zákazníky na slevy, a skutečnou cenou v obchodě. Vyskytly se dokonce i případy, kdy byl výrobek v obchodě vystaven na dvou místech, pokaždé s jinou cenou, upozorňuje.

Nejvíce nesrovnalostí v cenách měl podle MfD brněnský hypermarket Tesco. Z 30 položek nesouhlasila cena u 13. V šesti případech u pokladny naúčtovali částku vyšší, než byla uvedena u zboží v regále. Dalších sedm cen se lišilo od částek uváděných v letáku. "Stávat by se to pochopitelně nemělo," reagovala na problém tisková mluvčí řetězce Jana Matoušková. Podle ní je to zřejmě chyba zaměstnanců. "Každý den byl měla probíhat kontrola cenovek. Vedoucí úseku zodpovídá za to, že regálové ceny odpovídají skutečným. Pokud to tak není, měl by okamžitě zjednat nápravu," řekla MfD.

Výsledky testu se bude na podnět MfD zabývat Česká obchodní inspekce. Za matoucí ceny může udělit až milionové pokuty, píše.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK