Bel Sýry Česko koupil od Danone značku čerstvého sýra Gervais

15.01.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 15. ledna (ČTK) - Společnost Bel Sýry Česko (BSČ) koupila od firmy Danone značku Gervais, o níž rozšíří svou nabídku čerstvých sýrů na tuzemském trhu. Změna vlastníka značky se samotného výrobku nedotkne a neprojeví se na kvalitě, chuti ani na ceně, sdělila společnost Bel Sýry Česko. Cenu transakce neupřesnila s tím, že jde o součást obchodního tajemství.

Generální ředitel společnosti Bel Sýry Česko Philippe Champlong očekává, že výrobky Gervais v kombinaci s želetavským sýrem Almette přinesou firmě na českém trhu čerstvých sýrů konkurenční výhodu. "Díky této akvizici vzroste tržní podíl BSČ na více než 20 procent, čímž se staneme jedním z lídrů v segmentu čerstvých sýrů," uvedl Champlong.

Danone se podle generálního ředitele Gillese Rabouilla soustředí na rozvoj svých klíčových značek, jako je Actimel, Activia, Dobrá Máma, Vitalinea a Kostíci.

BSČ je součástí francouzské skupiny Fromageries Bel. Na český trh vstoupila v roce 1995 uvedením značky Veselá kráva. K jejím značkám patří dále například Želetava. V nabídce má také sýr Smetanito, dříve Apetitto. O jeho původní značku společnost vede dlouholetý spor s konkurenční firmou TPK. Bel sýry Česko ročně v Česku prodá přibližně 10.000 tun výrobků při obratu přesahujícím jeden a půl miliardy korun.

V Česku se ročně prodá přes 100.000 tun sýrů v hodnotě přesahující 19 miliard korun. Spotřebou 10,5 kilogramu sýrů na hlavu za rok jsou Češi průměrní, v konzumaci tavených sýrů jsou ale na evropské špici.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK