J&T Media koupila slovenskou televizi Joj, Grafobal získal TA3

16.01.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Bratislava 16. ledna (ČTK) - Společnost J&T Media Enterprises, která je blízká finanční skupině J&T, koupila od společnosti Grafobal Group slovenskou televizi Joj. Grafobal Group zase získal od J&T Finance Group zpravodajskou televizi TA3. Informoval o tom mluvčí J&T Maroš Sýkora. Obě transakce musí ještě schválit licenční rada a antimonopolní úřad.

"Chceme přinést další impulzy, které by jí (TV Joj) měly přinést zvýšení dynamiky rozvoje, a vybudovat silný mediální dům," prohlásil majitel firmy J&T Media Peter Korbačka, který je zároveň partnerem skupiny J&T. Ta pomáhá transakci financovat.

Společnost J&T Media Enterprises koupila od Grafobal Group společnosti Mac TV, která je držitelem licence na vysílání televize Joj, a Mag Media a Slovenská produkční, které zabezpečují prodej reklamního prostoru a výrobu programů TV Joj. Grafobal Group zároveň od J&T Finance Group získal podle Sýkory 100procentní podíl ve společnosti CEN. Ta je provozovatelem televize TA3 zaměřené na zpravodajství. Sýkora doplnil, že detaily obou transakcí nebudou zveřejněny.

Televize Joj, kterou zakládal bývalý šéf české TV Nova Vladimír Železný, vysílá od března 2002. V současnosti je jednou ze dvou soukromých celoslovenských televizních stanic. Jedničkou na trhu je televize Markíza, Joj se o druhou příčku ve sledovanosti dělí s prvním programem veřejnoprávní Slovenské televize.

J&T Finance Group se kromě soukromého bankovnictví a realit soustředí na investice do slovenských a českých průmyslových podniků, a kontroluje také fotbalový klub Sparta Praha. Skupina kolem Grafobalu se zaměřuje například na výrobu obalů, na polygrafii či distribuci tisku na Slovensku. Zaměstnává téměř 6000 osob.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK