Pojišťovny vyzývají klienty, aby škody po orkánu rychle nafotili

23.01.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 23. ledna (ČTK) - Pojišťovny žádají klienty, kteří jim oznámili pojistné události následkem řádění orkánu, aby si je sami co nejdříve vyfotografovali. Podle předpovědí meteorologů totiž má napadnout sníh, který by je mohl přikrýt, a v takovém případě by pak nemohly být pracovníky pojišťoven zdokumentovány. Klienti pojišťovnám zatím nahlásili tři desítky tisíc škod za stovky milionů korun.

"Potom totiž klienti budou muset počkat až do doby, než sníh sleze. A tím pádem se také protáhne likvidace jejich škody," řekl mluvčí České pojišťovny Václav Bálek. Vzhledem ke kalamitnímu charakteru situace a vytížení call center a likvidátorů je třeba škodu zdokumentovat a pak hned klienti mohou začít s úklidem, případně s opravami, souhlasil mluvčí Kooperativy Marek Vích.

Má-li tedy někdo otevřenou střechu a hrozí mu, že mu tak do domu nateče, je nutné, aby ji třeba jenom dočasně zakryl. Nutné zachraňovací náklady tvoří při kalamitách součást pojistného plnění, připomněl Bálek.

Klienti domácích pojišťoven nahlásili do pondělí v souvislosti s orkánem, který v minulých dnech páchal škody na téměř celém území republiky, zhruba 28.000 škod za 485 milionů Kč. Největší tuzemské pojišťovny podle zjištění ČTK odhadují, že celkové škody ještě o stovky milionů korun vzrostou.

Nejčastějšími škodami jsou zničené střechy, okapy, ploty a auta. Na některých místech odnesl vítr celou střechu, většinou však vytvořil nové pracovní příležitosti pro pokrývače a klempíře. Nejhorší situace a nejvíce hlášených pojistných událostí je v Praze, ve středních a jižních Čechách.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK