ČAP: Pojišťovny hlásí po orkánu 33.000 škod za 750 milionů Kč

23.01.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 23. ledna (ČTK) - Klienti domácích pojišťoven nahlásili dosud v souvislosti s orkánem, který v minulých dnech zasáhl většinu území republiky, 32.600 škod za 753 milionů Kč. ČTK to dnes řekl tajemník České asociace pojišťoven Tomáš Síkora s tím, že odhady hovoří téměř o 41.000 škodách za více než miliardu korun. Tuzemské pojišťovny již podle informací ČTK zlikvidovaly první tisícovky pojistných událostí.

Česká pojišťovna po orkánu eviduje 20.383 pojistných událostí, řekl ČTK mluvčí Václav Bálek. Nejvíce jich je ze středních, jižních a západních Čech a z Prahy. Jde hlavně o zničené střechy, krovy a okapy, ale také stožáry a rozbitá okna. ČP odhaduje, že se jí ozve zhruba 25.000 klientů, kteří ohlásí škodu za zhruba půl miliardy korun.

Aktuální počet škod nahlášených Kooperativě se pohybuje kolem 8000 s celkovým odhadovaným plněním zhruba 130 milionů korun, uvedl mluvčí pojišťovny Marek Vích. Objem i počet škod podle něj patrně poroste i v dalších dnech. "Hlášení škod nepřetržitě přibývají," dodal.

UNIQA zaregistrovala od pátku do úterka přes 800 škod, které zatím souhrnně odhadla na 50 milionů korun. Lze předpokládat, že počet nahlášených škod z vichřice ještě během tohoto týdne vzroste a přesáhne zřejmě 1000 událostí, míní mluvčí pojišťovny Eva Svobodová. ČSOB Pojišťovna měla dnes k 12:00 nahlášeno 1121 škod, prohlédnuto z nich bylo 480, uvedla mluvčí společnosti Jitka Polívková.

Likvidátoři ČP dosud podle Bálka vyřešili první tisícovky pojistných událostí, převážně těch drobnějších, při kterých není potřebná rozsáhlá dokumentace. Kooperativa zcela zlikvidovala kompletně více než 200 škod a celkem včetně záloh vyplatila plnění v řádu milionů korun. "Toto číslo však roste každým okamžikem," podotkl Vích.

Pojišťovny dnes vyzvaly klienty, kteří jim oznámili pojistné události následkem řádění orkánu, aby si je sami co nejdříve vyfotografovali. Začal totiž padat sníh, který by je mohl přikrýt, a v takovém případě by je pak nemohli pracovníci pojišťoven zdokumentovat. "Potom totiž klienti budou muset počkat až do doby, než sníh sleze. A tím pádem se také protáhne likvidace jejich škody," vysvětlil Bálek.

Zvláštností této kalamity je, že se na celém území odehrála během několika málo hodin, poznamenal Bálek. Tím se například liší od záplav v roce 2002 (53.000 škod ČP za devět miliard korun), které postihly pouze některé kraje, takže zatímco na jihu už pracovali mobilní technici a likvidátoři, na severu ještě kulminovala voda. Nynější kalamitu prý nelze srovnat ani se škodami, které při loňské zimě způsobila tíha sněhu (35.000 škod), neboť tehdy byly pojistné události rozprostřeny do několika měsíců.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK