Vodafone loni zvýšil počet klientů o 271.000 na 2,41 milionu

31.01.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 31. ledna (ČTK) - Nejmladší tuzemský mobilní operátor Vodafone loni zvýšil počet zákazníků o 271.000 na 2,413 milionu. Podíl lukrativnějších tarifních zákazníků tvořil 53 procent všech klientů, uvedla firma v tiskové zprávě.

Celkem 102.000 nových klientů firma získala v posledním čtvrtletí, kdy prodej podpořila reklamní kampaní s motivem falešných sobů. To však nestačilo na konkurenční T-Mobile, který ve stejném období zvýšil počet zákazníků o 226.000 na 5,05 milionu, a jako první tak překonal pětimilionovou hranici.

Telefónica O2, která výsledky oznámí až ve druhé polovině února, měla na konci září 4,76 milionu zákazníků. Celkem tak podle odborníků mohl mít mobilní trh na konci loňského roku 12,3 milionu uživatelů, což představuje 120 SIM karet na 100 obyvatel.

"Dosavadní čistý zákaznický nárůst svědčí o tom, že zákazníci oceňují náš přístup nabízet všem uživatelům bez rozdílu reálně využitelnou hodnotu bez háčků nebo dodatečných smluvních podmínek," uvedl generální ředitel Vodafonu CR Grahame Maher. Firma podle něj bude dál měnit zažitá pravidla mobilního telekomunikačního trhu.

Průměrný výnos na zákazníka se v posledním čtvrtletí roku pohyboval kolem 660 korun měsíčně. Konkurence má podle údajů z předchozích období příjem na jednoho klienta o více než stokorunu nižší.

Vodafone CR vznikl začátkem minulého roku přejmenováním mobilního operátora Oskar. To souviselo s prodejem společnosti od kanadské TIW do rukou skupiny Vodafone. Mobilní operátor na českém trhu působí od roku 2000.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK