Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace

Vývoj hrubého domácího produktu

Přečtěte si aktuální informace o vývoji ročního hrubého domácího produktu od roku 1995, které jsme pro vás připravili v přehledných tabulkách.

Údaje jsou v absolutním vyjádření nebo vztažené na jednoho obyvatele.Kromě toho se dozvíte i procentuální změnu.
Před těmito daty jsou uvedeny informace o vývoji HDP v jednotlivých čtvrtletích posledních několika roků.

Hrubý domácí produkt je celková peněžní hodnota statků a služeb vytvořená za dané období na určitém území. Tento ukazatel se používá pro určování výkonnosti ekonomiky států. HDP je klíčovým ukazatelem vývoje národního hospodářství, měří výkonnost ekonomiky. Jde o ukazatel shrnující nově vytvořené hodnoty, který slouží k odhadu ekonomického rozvoje země.

 

Vývoj hrubého domácího produktu v roce 2015

 1. čtvrtletí2. čtvrtletí3. čtvrtletí4. čtvrtletí
Česká republika% y/y+3,9+4,4+4,3+3,9
Zdroj: ČSÚ

Vývoj hrubého domácího produktu v roce 2014

 1. čtvrtletí2. čtvrtletí3. čtvrtletí4. čtvrtletí
Česká republika% y/y+2,0+2,6+2,3+1,3
Zdroj: ČSÚ

Hrubý domácí produkt

 2008200920102011201220132014
HDP% y/y+3,1-4,5+2,5+1,8-1,0-0,9+2,0
mld. Kč3 848,43 759,03 790,93 823,43 845,93883,84261,0
HDP na obyvateleKč/obyv.368 986358 288360 444364 249365 955369 507404 843
PPS/obyv., b.c.20 19319 37319 69620 34420 67120 55622 935
Zdroj: ČSÚ

Hrubý domácí produkt

 2001200220032004200520062007
HDPmld. Kč2 448,62 567,52 688,12 929,23 116,13 352,63 662,6
% y/y+3,1+2,1+3,8+4,7+6,8+7,0+5,7
HDP na obyvateleKč/obyv.239 487251 700263 497286 979304 478326 553354 808
PPS/obyv., b.c.14 45415 01815 86116 9151780318 91220 628
Zdroj: ČSÚ

Vývoj hrubého domácího produktu v roce 2013

 1. čtvrtletí2. čtvrtletí3. čtvrtletí4. čtvrtletí
Česká republika% y/y-1,9-1,2-1,6+0,8
Zdroj: ČSÚ

Vývoj hrubého domácího produktu v roce 2012

 1. čtvrtletí2. čtvrtletí3. čtvrtletí4. čtvrtletí
Česká republika% y/y-0,7-1,0-1,5-1,7
Zdroj: ČSÚ

Vývoj hrubého domácího produktu v roce 2011

 1. čtvrtletí2. čtvrtletí3. čtvrtletí4. čtvrtletí
Česká republika% y/y+2,8+2,2+1,2+0,6
Zdroj: ČSÚ

Vývoj hrubého domácího produktu v roce 2010

 1. čtvrtletí2. čtvrtletí3. čtvrtletí4. čtvrtletí
Česká republika% y/y+1,2+2,3+2,8+2,6
Zdroj: Reuters

Vývoj hrubého domácího produktu v roce 2009

 1. čtvrtletí2. čtvrtletí3. čtvrtletí4. čtvrtletí
Česká republika% y/y-4,0-4,9-4,4-3,2
Zdroj: Reuters

Vývoj hrubého domácího produktu v roce 2008

 1. čtvrtletí2. čtvrtletí3. čtvrtletí4. čtvrtletí
Česká republika% y/y+5,3+4,6+4,7+0,7
Zdroj: Reuters

Vývoj hrubého domácího produktu v roce 2007

 1. čtvrtletí2. čtvrtletí3. čtvrtletí4. čtvrtletí
Česká republika% y/y+6,8+6,3+6,3+6,3
Zdroj: Reuters

Vývoj hrubého domácího produktu v roce 2006

 1. čtvrtletí2. čtvrtletí3. čtvrtletí4. čtvrtletí
Česká republika% y/y+6,6+6,5+6,3+6,2
Zdroj: Reuters

Vývoj hrubého domácího produktu v roce 2005

 1. čtvrtletí2. čtvrtletí3. čtvrtletí4. čtvrtletí
Česká republika% y/y+5,4+6,1+6,0+6,7
Zdroj: Reuters

Související články

Začátek školního roku provětrá peněženku

25.08.  |  Redakce

Prázdniny pomalu končí a pro rodiče školáků nastává období nákupů. Začátek školy je spojen s výdaji za školní…

Začátkem školního roku pojišťovny evidují více úrazů dětí

24.08.  |  ČTK

Pojišťovny pravidelně zaznamenávají zvýšení počtu dětských úrazů začátkem školního roku. Ve srovnání s prázdninami jich loni bylo téměř o pětinu více. Nejvíce stoupl počet úrazů u dětí ve věku od 11 do 14 let, o více než polovinu. Začátek školního roku tak pro děti bývá nejrizikovějším obdobím.

Varování: Pojišťováci se snaží vnutit lidem pojistky tím, že se vydávají za pracovníky asociace

16.08.  |  Redakce

Intenzita nekalých praktik některých zprostředkovatelů finančních produktů opět vzrostla. „Jsem z asociace pojišťoven a zkontroluji vám vaše pojištění,“ právě tuto větu nejčastěji slyší lidé, kteří jsou v posledních dnech vystavováni tlaku podvodných praktik. Ve snaze zaujmout potenciálního klienta a vnutit mu nějaký finanční produkt se někteří zprostředkovatelé zaštiťují Českou asociací pojišťoven (ČAP) jako důvěryhodnou organizací, která zastřešuje 97 % pojistného trhu.