Na jedné z kolejí Masarykovy univerzity se od 1. dubna nově zavádí tzv. bezobslužný systém. Co to v praxi znamená? Budou i další koleje v budoucnu bez dozoru? Co k tomuto kroku Správu kolejí a menz(SKM) vedlo?
Novinky na Náměstí Míru
Oproti loňskému roku počet žadatelů o koleje na Masarykově univerzitě stoupl. To je pravděpodobně zčásti způsobeno i vyšším celkovým počtem studentů, nicméně o koleje očividně stále zájem je. Na kolejích je lákavá celková atmosféra symbolizovaná např. kolektivními bramborákovými orgiemi či chodbovicemi (párty na chodbách). Mnohé ale láká i jistá záruka, že když bude hrozit "průšvih", kolejné zasáhnou. Právě tuto službu se však Masarykova univerzita chystá na některých svých kolejích zrušit. Od 1. 4. 2007 bude na kolejích Náměstí Míru(viz obrázek) fungovat tzv. bezobslužný systém.

V čem bezobslužný systém spočívá?
Z vrátnic zmizí kolejné, naopak na klíčenkách přibudou všem ubytovaným klíče od hlavního vchodu a nad hlavními dveřmi se zřejmě objeví bezpečnostní kamera. Mezi studenty to vyvolalo obavy. Na Náměstí Míru kolují zvěsti o "divokých nočních večírcích, krádežích a přespávání cizích osob na kolejích." Dagmar Kulíšková, vedoucí ubytovacího provozu, však studenty uklidňuje: "Zkušenosti sami máme pouze s koleji Veveří a neshledali jsme za ta léta jediný větší problém. Bezobslužný provoz zavedlo vedení SKM VUT na Mánesové a má velmi dobré zkušenosti. Každý student je, myslím, dospělý, tak bude zodpovídat za své návštěvy. Z požárního hlediska je vše odsouhlaseno."
Důvody SKM
Paní Kulíškové jsem se zeptala také na důvody, které k tomuto opatření Správu kolejí vedly. "Inspirací nám byly zkušenosti studentů ze zahraničních stáží, kde na kolejích nejsou žádné recepce." Připouští ale i, že "za zavedením bezobslužného provozu jsou i důvody ekonomické." Zkrátka se ušetří na platech kolejných.
Pokud se bezobslužný systém osvědčí, můžeme ho podle paní Kulíškové v budoucnosti čekat i na některých kolejích na Komárově.
Materiál byl převzat ze zpravodajského a informačního serveru VYSOKESKOLY.CZ.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
