S rostoucí počítačovou gramotností české populace a takřka rutinním využíváním internetu k běžným úkonům roste zájem Čechů o nakupování nábytku online. „Rychlost, přehlednost a pohodlí. To jsou hlavní argumenty, proč se Češi začínají přiklánět k nákupu nábytku z pohodlí domova. V nabídce našeho e-shopu najdete na jednom místě přes 9 milionů variant nábytku,“ prozradila důvody rostoucího zájmu o nákup nábytku online Petra Triščíková z největšího e-shopu s nábytkem MT nábytek v Česku i na Slovensku. Ačkoliv je stále pro Čechy důležité prohlédnout si zboží naživo, zvykají si i na výběr online a případnou možnost jeho vrácení. „Zboží je možné vrátit do 45 dnů, ale vzhledem k podrobným popisům a fotografiím ke zklamání po doručení téměř nedochází. Průměrně zákazníci hodnotí spokojenost se zbožím 91 procenty,“ doplnila Triščíková.
Největší zájem je podle statistik společnosti MT nábytek o těžší a větší nábytek. Důvodem je snadná doprava, kdy zákazník nemusí řešit dopravu velkého kusu nábytku ani jeho váhu. Nejčastěji totiž Češi v internetovém obchodě vybírají skříně, postele, sedačky a pohovky. „Skříní jsme loni prodali skoro 50 denně, postelí, sedaček i pohovek téměř 30 za den. Průměrně u nás zákazník zaplatil v loňském roce při každé objednávce 8922 korun, což je o 628 korun více než v roce 2014,“ uvedla Triščíková.
Zatímco v roce 2014 MT nábytek pomohl zařídit přes 27 tisíc českých domácností, v roce 2015 to bylo již více než 62 tisíc. Rostoucí trend nákupu online je tak zřejmý. „Z malé společnosti s jednou vypůjčenou dodávkou jsme se za pět let vypracovali na lídra na trhu v online prodeji nábytku v Česku i na Slovensku s obratem přes 834 milionů korun. Růst dokládá koneckonců i ten počet dodávek. Jen za loňský rok jsme jejich počet navýšili z 20 na 64 dodávek a 15 kamionů,“ dodala s nadsázkou Petra Triščíková z e-shopu MT nábytek, který se už od začátku odlišoval právě vlastní dopravou a tím, že se nespoléhal na externí služby.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
