Nejste spokojení s mobilním operátorem? Změňte ho

29.09.2017 | , Finance.cz
MAKRODATA A EU


Máte se svým operátorem problémy? Rádi byste přešli pod jiného, protože má podstatně výhodnější nabídky? Zdá se vám, že s vámi nejednají férově? Co můžete dělat?

Nespokojenost s mobilními operátory je v Česku údajně hodně vysoká. Důvodem nemusí být jen drahá data, ale třeba i zrušení výhodného tarifu anebo dokonce nové podmínky ve smlouvě, které buď nejsou dodrženy anebo z vás mají ,,jenom“ tahat peníze. Podobné situace lze řešit hned několika způsoby.

Jak změnit mobilního operátora

(zdroj: pixabay)

Kde si stěžovat na operátora?

Možností, kde a jak si stěžovat na mobilního operátora, je hned několik. U koho tedy vyjádřit svou nespokojenost?

  • Na pobočce – nejjednodušší a často i nejúspěšnější řešení. Zaměstnanci se vám budou pokoušet vyhovět. Pokud navíc pohrozíte odchodem ke konkurenci, je velká šance, že si vás budou chtít udržet zvýhodněným podpultovým tarifem.

Pokud je vaše výtka závažnějšího rázu, zkuste podat stížnost některému z těchto orgánů:

Pokud se ani jednou z možností nic nezměnilo, pak nejlepším řešením bude změna operátora

Kdy je vhodná doba na změnu?

Pokud vůči operátorovi nemáte žádné závazky, můžete odejít v podstatě kdykoliv. Pokud s ním ale máte smlouvu, odchod bude složitější a pravděpodobně budete muset čekat na její vypršení. Jinak by za vypovězení mohly hrozit sankce.

Pozor: Pokud máte vůči operátorovi jakékoliv pohledávky, bude je třeba ještě před odchodem uhradit. Jestliže navíc splácíte nový mobil, pokračovat ve splátkách po odchodu vám umožní pouze O2, jindy jej budete muset kompletně doplatit. Pokud navíc používáte předplacenou kartu, je nutné počítat s tím, že nevyužitý kredit ,,propadne“.

Jak změnit operátora?

Stávajícímu operátorovi oznamte svůj odchod. Pokud nebudete chtít přistoupit na jeho výhodnější nabídky, požádejte o uvolnění čísla. Následně vás bude čekat výpovědní doba (30 dnů), která převod čísla k novému operátorovi výrazně prodlouží. Dobrou zprávou ale je, že od února 2018 se zkrátí z 30 na 10 kalendářních dní. Při výpovědi obdržíte tzv. ČVOP.

Co to je ČVOP?

Jedná se o 14místný autorizační kód, který vás opravňuje k přenosu čísla k jinému operátorovi. Platný je pouze 60 dní. V kódu je také nejbližší možný termín přenosu. Zašle vám ho bývalý operátor.

Jak dlouho trvá přenos čísla?

Se ČVOP můžete vyrazit k vybranému operátorovi. Budete potřebovat občanský průkaz a rodné číslo. Následně získáte novou SIM kartu, kterou si aktivujete přesně podle návodu. Důležité je zmínit, že plně aktivována může být klidně až za několik hodin – přesně vám vše vysvětlí nový operátor.

Číslo se pak automaticky přenese 4. den od aktivace SIM karty, a to mezi půlnocí a 6. hodinou ranní. V této době nebudete moci nikomu telefonovat. V případě nouze pak můžete využít pouze tísňové volání.

Kolik stojí přenos čísla?

  • O2 – 99 Kč
  • T-Mobile – 0 Kč
  • Vodafone – 0 Kč

U virtuálních operátorů se ceny za přenos čísla hodně liší. Najdou se tací, kteří mají tuto službu zdarma, ale u jiných se může vyhoupnout klidně i na 350 Kč. Přenos také bývá obvykle bez poplatku v případě, že se na dobu určitou upíšete smlouvou. Za novou SIM kartu pak zaplatíte maximálně 100 Kč.


Mohlo by vás zajímat:



Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: MAKRODATA A EU



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.