Podle vyhodnocení zakázky již DPB přijal nabídku společnosti SOR Libchavy, která v tendru porazila konsorcium složené z plzeňské Škoda Electric a polské firmy Solaris. Hlavním kritériem v soutěži byla nabízená cena.
Generální ředitel DPB Milan Urban odmítl průběh tendru komentovat, protože kontrakt zatím podepsán nebyl. \"Smlouvu nemáme uzavřenou, předpokládám, že se tak stane v nejbližším období,\" řekl Urban novinářům na dotaz ČTK.
Na nákup elektrobusů získal DPB dotaci 9,5 milionu eur (245 milionů Kč) z unijních fondů a slovenského státního rozpočtu. Celkem je pro celé Slovensko na nákup ekologičtějších vozidel vyčleněno 21,2 milionu eur (547 milionů Kč), kromě Bratislavy tyto dotace využijí i další dvě velká města v zemi, a to Košice a Žilina.
\"Vydáváme se cestou moderních metropolí. Elektrobusy jsou dalším krokem k ekologičtější a zelenější Bratislavě. Zároveň zvýší atraktivitu a komfort veřejné dopravy na úkor individuální dopravy,\" řekl primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.
První autobusy na elektrický pohon by měly být v Bratislavě nasazeny do provozu na přelomu letošního a příštího roku. Ještě předtím bude potřeba vybudovat nabíjecí stanice ve dvou vozovnách a také na trase elektrobusů, jejichž provoz je podle ředitele Urbana nejlevnější ze všech typů vozidel bratislavského dopravce.
SOR Libchavy v minulosti dodával do Bratislavy autobusy. Například letos v červnu firma uzavřela s DPB kontrakt na dodávku 60 nových autobusů za 17,25 milionu eur (445 milionů Kč).
DPB v minulosti modernizoval i vozový park trolejbusů a tramvají. Tyto zakázky v přepočtu za několik miliard korun získala plzeňská Škoda Transportation a její dceřiná společnost Škoda Electric.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
