Plánujete strávit semestr na univerzitě v zahraničí ? Do pěti let by vám k tomu měly stačit pouze zájem o studium a předpoklady pro jeho úspěšné zvládnutí. Vyplývá to ze slov ministryně školství Petry Buzkové, která představila dlouhodobý projekt zaměřený na zkvalitnění úrovně českých vysokých škol.
Součástí strategie ministerstva školství je i zvýšení počtu zahraničních studentů, jichž by měl do pěti let být dvojnásobek oproti současnému stavu. Nyní na českých univerzitách studuje přes osmnáct tisíc vysokoškoláků ze zahraničí, v budoucnu by jich měl být dvojnásobek. Počítá se se zvýšením počtu studijních programů v cizím jazyce, které budou mít nadále možnost studovat jako čeští vysokoškoláci, tak jejich kolegové ze zahraničí. V návaznosti na tento plán budou zpřísněny požadavky na jazykovou vybavenost vyučujících.
Nadále hodlá ministerstvo podporovat postupné zvyšování počtu studentů přijatých ke studiu na VŠ. Ambiciózním záměrem je, aby do pěti let stačilo ke přijetí do bakalářského cyklu prokázat schopnosti ke studiu. V následujícím magisterském programu bude mít možnost studovat podle odhadu ministerstva zhruba polovina úspěšných bakalářů. Zvýšit by se měla i úspěšnost posluchačů. Zatímco nyní uspějí přibližně dvě třetiny z nich, do budoucna se počítá s osmdesáti procenty.
Oproti zemím EU nadále zaostáváme v počtu vysokoškolsky vzdělaných osob. Zatímco v zemích Evropské unie je jejich podíl mezi obyvatelstvem asi 35 procent, u nás činí pouhých dvanáct. K urychlení snižování této disproporce by měl ministerstvu školství dopomoci další nárůst počtu bakalářských studijních programů a především zvýšení výdajů ze státního rozpočtu určených na reformu veřejných vysokých škol. Pro příští rok by měl rozpočet ministerstva školství činit přibližně 103 miliardy korun.
Materiál byl převzat ze zpravodajského a informačního serveru VYSOKESKOLY.CZ.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
