Dvakrát zvýšit investice do vysokých škol v zemích Evropské unie. Takový cíl si v horizontu příštích deseti let vytyčili evropští komisaři. V jejich návrhu na modernizaci evropského vysokého školství se také objevuje myšlenka odstranění bariér, které zabraňují pohybu studentů po Evropské unii, či financování škol na základě jejich výsledků.
O osudu návrhu se rozhodne na červnovém summitu EU, kompetenci hlasovat v otázkách školství mají pouze členské státy.
Představitelé "pětadvacítky" by rádi zvýšili investice do vysokoškolského vzdělání tak, aby byly srovnatelné s americkým financováním škol. "V EU v průměru vynakládáme na studenta o 10.000 eur méně než v USA a toto zaostávání je pak cítit i ve výzkumu a vývoji," řekl komisař pro vzdělávání Ján Figeu.
Komise také ve svém plánu navrhuje posílit samostatnost vysokých škol při výběru profesorů, reformovat národní systémy školného a stipendií, zvýšit počet absolventů, kteří strávili část studia v zahraničí, nebo usnadnit uznávání diplomů.
V Evropě funguje asi čtyři tisíce vysokých škol se sedmnácti milióny studentů, ale tento potenciál není podle komisařů dostatečně využit.
Zdroj: čtk
Materiál byl převzat ze zpravodajského a informačního serveru VYSOKESKOLY.CZ.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
