Výdaje na reklamu k povinnému ručení budou proti očekávání nižší

01.11.1999 | ,
POJIŠTĚNÍ


Výdaje pojišťoven na reklamní kampaně k povinnému ručení budou zřejmě nižší než se původně očekávalo. Důvodem je opožděné udělení licencí pojišťovnám. Ty tak mají na mediální komunikaci kratší období, což se zřejmě odrazí i na výši jejich rozpočtů určených na reklamní kampaně. ČTK to v pátek sdělil Štěpán Wolde z mediální společnosti IP Praha, která mimo jiné zpracovává odhady výdajů na reklamu v ČR.

IP Praha v polovině roku odhadovala, že výdaje pojišťoven na reklamní kampaně související s povinným ručením dosáhnout celkem až půl miliardové částky. Wolde však připomněl, že období od udělení licencí do poloviny prosince, kdy ještě reklama na tento produkt může být efektivní, je mnohem kratší, než se původně očekávalo a celkový objem peněz na reklamu k povinnému ručení bude proto asi nižší. Podle očekávání přitom měly kampaně na povinné ručení pomoci rozhýbat v první polovině roku stagnující reklamní trh.

Pojišťovny vzhledem k obchodnímu tajemství přesné objemy reklamních rozpočtů odmítly sdělit. Česká pojišťovna spolupracuje s reklamní agenturou BBK/Time a částečně i s agenturou Grey. Objem prostředků, které hodlá na kampaň vynaložit, mluvčí Michal Urban nekonkretizoval. Uvedl však, že jde o stovky miliónů korun. Ke komunikaci Česká pojišťovna využije spoty v televizi a rozhlase, inzerci v tisku, billboardy, direct mail i další média a komunikační cesty.

Reklamní kampaň Kooperativa zadala agentuře Leo Burnett. Rozpočet se podle mluvčího Martina Diviše pohybuje v desítkách až stovkách milionů korun. K prezentaci nabídky povinného ručení využije Kooperativa všechny druhy reklamy, tedy celostátní i regionální tisk, rozhlas, televize, venkovní reklamu, direct mailing apod.

IPB Pojišťovna zadala kampaň agentuře Bates/Saatchi&Saatchi. Objem prostředků je předmětem obchodního tajemství, řekl Vítězslav Bukač z IPB Pojišťovny s tím, že firma využije televizních a rozhlasových spotů, plošných inzerátů především v časopisech, citylights u cca 160 benzinových čerpadel a direct mailingu pro své klienty.

Allianz zvolila agenturu Mark/BBDO. Kampaň směřuje celoplošně formou televizních a rozhlasových spotů a billboardů v objemu, který mluvčí Allianz Květoslava Voglová odmítla konkretizovat. Pojišťovna Generali zvolila reklamní Agenturu T.T.V. Výše rozpočtu odpovídá podle vedoucí oddělení reklamy a podpory prodeje Marcely Morávkové významu, který Generali tomuto produktu přikládá. Generali využije televizi, rozhlas, tisk, venkovní reklamu, kina, internet, klientský časopis apod.

Česko-rakouská pojišťovna má agenturu Midas. Firma nepočítá s rozsáhlou reklamní kampaní na podporu prodeje pojištění odpovědnosti a vynaložené náklady odpovídají stanoveným cílům, řekla mluvčí pojišťovny Marie Malá. ČRP připravila informativní kampaň o zavedení nového pojistného produktu prostřednictvím inzerce v tisku, televizi a rozhlasu, rozhovorů apod.

Komerční pojišťovna zadala kampaň na povinné ručení agentuře Mertis. Přesný objem prostředků mluvčí Zdeněk Smetana nesdělil s tím, že řádově se rozpočet pohybuje v desítkách miliónů korun. Komerční pojišťovna zvolila televizní a rozhlasovou reklamu formou sponzoringu, rozhlasové spoty, tisk, billboardy a poutače, reklamu v dopravních prostředcích, direct mailing apod.

Česká podnikatelská pojišťovna využívá služeb dvou reklamních agentur Avant Bozell a Merit. Podle Radky Novotné z marketingu plánuje firma vynaložit 15 miliónů korun na spoty v rozhlase a televizi, inzerci v tisku, billboardy apod.

Chmelařská pojišťovna spolupracuje s public relations agenturou Ariston. Objem prostředků odpovídá plánovanému počtu smluv z povinného ručení. Konkrétní výši výdajů na reklamu není možné sdělit, řekl vedoucí odboru marketingu a reklamy Vladimír Ujec. Chmelařská pojišťovna bude využívat především aktivit z oblasti public relations.

Nový zákon o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem motorového vozidla tzv. povinném ručení je účinný od 30. června. Zrušil monopol České pojišťovny na poskytování povinného ručení a majitelům vozidla ukládá, aby do konce roku uzavřeli novou smlouvu s některou oprávněnou pojišťovnou. Licenci na poskytování povinného ručení získalo v průběhu října letošního roku 11 pojišťoven z 13, které o ni zažádaly.

Zdroj: ČTK

Autor článku

 

Články ze sekce: POJIŠTĚNÍ