...v českých předškolních zařízeních schází přibližně 50,000 míst. Matky jsou kvůli tomu nucené setrvávat s dítětem doma (tj. mimo pracovní proces) a státu tak utíkají peníze, které by z nich mohl získat například formou daně z příjmu. Řešení je však podle kohosi moudrého nasnadě – přeškolíme čerstvé absolventy a nezaměstnané na pečovatelky a chůvy, zařídíme firemní dětské skupiny a je po problému. Není, věřte mi. Nějak se totiž z té rovnice, plné polovičních úvazků, daňových příjmů a sociálního pojistného vytratila jedna podstatná věc – dítě a jeho vrozený zájem o vzdělávání, poznávání a učení se. Zeptejte se jakéhokoliv dobrého dětského psychologa a ten vám potvrdí, že největší vliv na budoucí schopnosti a dovednosti člověka má to, jak se s ním „pracuje“ v období od narození do přibližně šesti až sedmi let věku.