...podnikatelské prostory neočekávaně navštěvovaly především prostřednictvím faxového přístroje. Od těch dob technologický vývoj pokročil a zvěstovatelům reklamního poselství umožňuje - pomocí elektronických komunikací - provozovat obchodní neodbytnost s ještě menší námahou, nižšími náklady a v nesrovnatelně rozsáhlejším měřítku. Na nepřijatelné obchodní obtěžování proto pamatují výslovně novější zahraniční právní úpravy a činí to i nový český občanský zákoník (zák. č. 89/2012 Sb. – dále jen NOZ) pomocí speciální skutkové podstaty nekalé soutěže. Ta byla v původním návrhu NOZ označena jako „nepřiměřené zatěžování“, v platném znění NOZ je použit výraz po mém soudu vhodnější – „dotěrné obtěžování“. Pokusím se zde o stručný výklad nového ustanovení a nejprve pro větší přehlednost uvedu jeho znění, jež samo o sobě příliš přehledné není.