Podle návrhu, který představil ministr kultury Martin Baxa spolu se zástupci pěti koaličních stran, stoupne od ledna 2025 koncesionářský poplatek za Českou televizi o 25 korun na 160 Kč měsíčně. Na vysílání Českého rozhlasu má každá domácnost přispět místo dosavadních 45 korun nově 55 Kč za měsíc.
Vládní strany teď musejí nepopulární opatření protlačit legislativním procesem. Kolem poplatků za veřejnoprávní média a následně kolem činnosti těchto médií je vždy vzrušená debata, tentokrát by se ale mohla týkat hlavně okruhu dotčených poplatníků.
Nově se totiž jen těžko vyhnou placení ti, kteří dosud čestně prohlašovali, že rozhlasový ani televizní přijímač doma nemají.
"Nově půjde o jakékoli zařízení, které může přijímat a reprodukovat rozhlasové nebo televizní vysílání, tedy například chytrý telefon či počítač. V případě, kdy je v domácnosti více takových zařízení, bude poplatek odváděn pouze za jedno," uvedlo v tiskové zprávě Ministerstvo kultury.
Tip: Jak a kde se přihlásit, nebo odhlásit z plateb za televizi a rozhlas?
A tak zatímco zřejmě každý může znát někoho, kdo doma nemá televizor, najít domácnost bez televizoru a zároveň bez chytrého mobilu nebo počítače už tak snadné nebude.
Změní se také platby právnických osob: nebudou se dotýkat malých firem do pěti zaměstnanců a živnostníků. Větší firmy pak budou odvádět koncesionářský poplatek podle počtu zaměstnanců.
V současné době přispívá 3,3 milionu koncesionářů České televizi a 3 miliony koncesionářů Českému rozhlasu. Předpokládané zvýšení příjmů po navýšení poplatku a rozšíření okruhu poplatníků bude u České televize o 1,412 miliardy korun, u Českého rozhlasu o 626 milionů korun ročně, stojí v tiskové zprávě ministerstva.
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
