Co je to termínovaný vklad?
Termínovaný vklad je jednoduše řečeno obyčejný jednorázový vklad na bankovní účet, na kterém se vám po určitý čas (termín) vaše peníze úročí určitou sazbou. Termínované vklady nejsou určeny pro běžný platební styk. Nelze na ně posílat výplatu, ani z nich platit.
Vkladový účet může být úročen pevnou (fixní) nebo pohyblivou (variabilní) sazbou. Pevná sazba je stejná po celou dobu trvání vkladu. Pohyblivá sazba se mění v závislosti na vývoji úrokových sazeb na mezibankovním trhu (zejména podle sazeb Pribor a ČNB). Víceméně je věcí každé banky, aby se rozhodla, jakou sazbu u každého termínovaného vkladu nastaví. Některé banky používají pouze sazby fixní, u jiných bank existuje možnost výběru, zda pohyblivou nebo pevnou sazbu.
Úroky termínovaných vkladů
Banky termínované vklady poskytují většinou všem skupinám klientů, tzn. jak fyzickým osobám, tak i podnikatelům a právnickým osobám (firmy). Pro jednotlivé skupiny klientů bývají v bankách zpravidla nastaveny odlišné úrokové sazby. Výše této sazby je stanovena v závislosti na měně, délce trvání vkladu a výši vkladu. Zde si můžete zjistit aktuální úroky u celé řady bank na českém trhu: Srovnání termínovaných vkladů.
Banka připisuje úrok podle vlastních pravidel. Jednou z možností je připsání v den splatnosti (hlavně u krátkodobých vkladů), jinou alternativou zase pravidelný přípis v určitém intervalu například každé 3 měsíce (v praxi především u středně - a dlouhodobých vkladů).
Minimální vklad
Na termínované vklady nelze ukládat úplně libovolné částky v korunách, ale i v cizích měnách. Banky vyžadují určitý minimální vklad, který se pohybuje od 1.000 do 100.000 Kč. Záleží na bance a také na skutečnosti, jestli jde o termínovaný vklad pro fyzické osoby nebo podnikatele. Pro podnikatele platí většinou vyšší částky minimálního vkladu.
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
