Raiffeisenbank zaznamenala pokus o zneužití internetbankingu

09.03.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 9. března (ČTK) - Společnost Raiffeisenbank v uplynulých dnech zaznamenala pokus o zneužití internetového bankovnictví, takzvaný phishing. Na svých webových stránkách o tom dnes informoval týdeník Profit s tím, že díky včasnému zásahu banky nebyl nikdo poškozen. S phishingem se již v minulosti setkala například Česká spořitelna.

"K žádným ztrátám díky časnému zásahu nedošlo," uvedl člen představenstva banky Mario Drosc. Klientům přesto doporučuje, aby věnovali zvýšenou pozornost přihlašování a při pochybnostech banku kontaktovali.

Banka zaznamenala jeden pokus o phishing. Při přihlášení do internetbankingu se klientovi zobrazilo podvodné rozhraní, které jej vyzvalo k zadání hesla a cesty k takzvanému podpisovému certifikátu. Ten slouží jako podpisový vzor k bankovním operacím. Falešná stránka se podle Drosce projevuje mimo jiné tím, že obsahuje nepravdivý text o zdokonalování bezpečnostního systému banky, napsal Profit.

Loni v říjnu podvodníci podobným způsobem zaútočili na zákazníky České spořitelny. Řada klientů tehdy obdržela podvodný email, který je vyzýval k aktivaci nového systému zabezpečení, ve skutečnosti však měl posloužit k vylákání údajů pro přístup k bankovním kontům. Přibližně 500 klientů spořitelny tehdy preventivně zablokovalo svůj účet; nikdo z nich neoznámil, že by v souvislosti s phishingem přišel o peníze.

O napadení účtu klientů se v listopadu loňského roku mluvilo i v souvislosti se společností Citibank. Ta ale informace médií, že někteří její zákazníci byli napadeni falešnými emaily, popřela a žádný útok na data klientů nepotvrdila.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK