Reklama spojená s MS vynese asi 100 milionů

24.04.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 24. dubna (ČTK) - Výdaje firem na reklamu v médiích spojenou s nadcházejícím hokejovým mistrovstvím světa v Rusku dosáhnou podle předběžného hrubého odhadu asi 100 milionů korun. ČTK to řekl Štěpán Wolde z mediální agentury ARBOmedia, která mimo jiné prodává reklamní čas v České televizi.

"Lze očekávat, že tyto investice oproti minulému roku mírně narostou. Narostou díky tomu, že hokejový šampionát je pro tuzemského fanouška největší sportovní událostí roku," uvedl Wolde. Výdaje za reklamu spojenou s loňským mistrovstvím v Lotyšsku ale neodhadl.

Přenosy ze šampionátu opět nabídne Česká televize, která byla vždy jedním z významných adresátů reklamy. Letos se však na ČT snížil celkový prostor pro reklamu ve svém vysílání o polovinu, tedy na půl procenta z vysílacího času. To se podle Woldeho podepsalo i na tom, že nárůst výdajů firem na reklamu je ve srovnání s loňským rokem jen mírný.

Snížení limitu pro reklamu na ČT se projevilo i jinak. "Reklamních spotů bude u mistrovství světa odvysíláno výrazně méně. Ve srovnání s rokem 2006 to bude jen necelá jedna třetina," uvedl Wolde. Dodal, že reklamní prostor u šampionátu je stejně jako v celém květnovém vysílání ČT již obsazený a k dodatečným nabídkám může docházet pouze v případě změn jednotlivých kampaní.

O reklamu spojenou s hokejovým svátkem mají tradičně zájem firmy z oblasti potravinářství, zejména nápojů, auto-moto, sázkových kanceláří či výrobců sportovního vybavení. "Skupina inzerentů spojená s hokejem se stabilizovala, což je do značné míry dáno i omezeným reklamním prostorem," míní Wolde.

V roce 2005, kdy se z titulu světových šampionů dosud naposledy radovali čeští hokejisté, dosáhly výdaje firem na reklamu spojenou s MS v hokeji podle tehdejších odhadů agentury ARBOmedia zhruba 150 až 200 milionů korun. Ještě větší zájem ale měly firmy o mistrovství, které se uskutečnilo o rok dříve v Praze a Ostravě. Český tým sice tehdy vypadl již ve čtvrtfinále, ale kvůli domácímu prostředí vydaly tuzemské firmy na reklamu spojenou s hokejem zhruba půl miliardy korun.

Podle odhadu ARBOmedia z konce loňského roku firmy letos utratí za reklamu v médiích zhruba 19,3 miliardy korun, což představuje nárůst ve srovnání s loňským rokem o 5,7 procenta. Tempo výdajů na reklamu se tak letos zřejmě zrychlí oproti loňsku a roku 2005, kdy výdaje stouply pouze o 2,7 procenta. Téměř polovina z celkové sumy, zhruba 9,17 miliardy korun, zamíří do televizí.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK