Prodeje piva z Prazdroje loni stouply o 2 pct

29.01.2008 | , Reuters
Zpravodajství ČTK


Plzeňský Prazdroj loni zvedl celosvětové prodeje piva o 2,1 procenta na 10,9 milionu hektolitrů díky nárůstu exportů, uvedla firma v úterní...

...zprávě.

Celkem tři čtvrtiny výroby ale stále končí na českém trhu.

Prazdroj uvedl, že možnosti domácí expanze jsou omezené, loni zde zvýšil prodej o půl procenta v porovnání se sedmiprocentním nárůstem exportů.

"Na tuzemském, silně nasyceném trhu je příležitostí ke zvyšování prodaných objemů velmi málo. Proto se chceme dlouhodobě zaměřit na zvyšování našeho podílu v prémiovém segmentu," uvedl ve zprávě generální ředitel Mike Short.

V českých restauracích stále dominuje značka Gambrinus, ačkoli obliba ležáku Pilsner Urquell roste, uvádí dále zpráva. Dobře si vedly i další značky piv ze skupiny.

"Hned čtyři značky našeho portfolia - Pilsner Urquell, Gambrinus, Radegast a Velkopopovický Kozel - prodaly na domácím trhu více než 1 milion hektolitrů a překonaly své historické hranice," uvedla firma.

Největší domácí pivovar patří do skupiny SABMiller <SAB.L>, druhého největšího výrobce piva na světě.

[PRAHA/Reuters/Finance.cz]

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK